tisdag, april 17, 2007

Yscha

Ledsen och nedstämd idag. Grät en skvätt imorses vilket fortfarande känns i ögonen. Yscha, känner mig verkligen patetisk och tycker synd om mig själv.

Men nu har jag bestämt mig för att jag ska gaska upp mig.

Igår när jag pratade med min mamma sa jag att jag verkligen skulle vilja ha ett stort glas vin. "Men herregud, varför tar du inte det", svarade mamma. "Eh, för att jag är gravid kanske", sa jag. Mamma började skratta och utbrast "Herregud tös - är du gravid?!?".

För en stund glömde hon helt bort det. Ibland gör jag det också och det är lika mysigt varje gång känslan kommer fram. "Ja just det ja! Jag är gravid!".

Sådant får man plocka fram när man sitter och sörjer att man förlorat en tand.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det finns jättegoda alkoholfria viner. Det röda Sutter Home-vinet är en riktig favorit här. =)

Astillbe sa...

Nja, jag är inte så förtjust i de alkoholfria vinerna. Jag testade 2 st i julas, och de var väl så där. Minns inte längre vilka det var. Testade även ett vitt vin som var lite bättre, men det är ju som saft. Köpte häromdagen Herrljunga äppelcider - det med massor med is var helt ljuvligt gott. Annars är Carlsberg non-alkoholic en stor favorit här!