söndag, april 22, 2007

Helgbestyr

I lördags var vi helt apropå och fikade hos några gamla vänner som flyttat tillbaka till stan. Vi hade mycket trevligt och innan vi gick blev vi inbjudna igen på kvällsmat och grillning och jag vet inte vad! De påpekade också glatt att de bara bor ett stenkast från BB så de kan ta mig i skottkärran dit om det behövs!

Vi berättade för vännerna att vi försakat vårt sociala liv mycket sista åren och syftade till att vi lagt all vår tid och energi på huset. Vilket i och för sig är sant men inte hela sanningen. Barnlösheten har isolerat mig och jag har under svårare tider vägrat att gå ut och träffa folk. Värsta perioden var under några månder årskiftet 2004/2005 då jag fullständigt drog mig undan allt och alla. Det känns som en del av ens glada jag dog bit för bit. Det var tillräckligt att hålla uppe fasaden på jobbet för att jag skulle låtsas på min fritid också. Men allt detta berättade jag inte, de vet inget om våra problem.

I vilket fall så sa de att deras sociala liv inte var alls stor nu när de flyttat tillbaka och ville gärna träffas igen! Det känns skönt att få komma ut, nu känner jag hur mycket jag saknar att umgås med vänner.

När vi kom hem från fikat fick vi en bonus - där väntade mamma och pappa som tagit ut den nya mc:n på en tur i det fina vädret (fika igen!). Mamma hade inte sett min mage på ett tag och blev så glad när hon äntligen fick se den! Visade sakerna vi hade köpt, mamma utbrast med glittriga (tåriga?!) ögonen"Det måste vara så spännande för er att snart ska få börja inreda barnkammaren, ni som har längtat så länge". Jupp - huvudet på spiken där! ;-)

På lördagkvällen fick jag en rejäl nostalgitripp när jag satt uppe och tittade på PS Sista sommaren. Har gått och nynnat på Trance Dance hela dagen idag! Måste leta upp deras skiva!

I dag gjorde vi ett rejält röj i källaren. Hälften av vårt bohag ligger fortfarande nerpackat sedan vi flyttade till huset. Det är mycket att gå igenom där - och framför allt slänga. Det ska bli skönt när köket är på plats så att vi kan lägga in alla kökssaker, porslin och glas igen. Bli av med ett tjugotal kartonger till, på ett eller annat sätt.

1 kommentar:

Amycarry sa...

listening to the sound: the material is the worst Bathtub faucet resolved, good leader is the whole cast copper, Waterfall faucet . If the sound is very crisp, Faucet parts must be stainless steel, the quality difference would a grade