fredag, april 06, 2007

Motion

Tog en långpromenad i skogen med min gravida vän T. Helt underbart, även om det var betydligt kallare i skogen än nere i byn. Solen lyste från en molnfri himmel, men det är betydligt kallare än förra helgen och tidigare i veckan.

Men en timmes promenad* var otroligt skönt, och det är härligt att ha någon att prata med. Som vet hur det är och vi kan skratta och skämta åt bekymmer och åkommor. Och diskutera och stötta varandra över sådant som gör oss oroliga.

Det är skönt med en sådan vän.

* Fick dock problem med foglossning på eftermiddagen när jag sprang i affärer, men det hindrade inte mig från att röja i trädgården när jag kom tillbaka där jag hjälpte till och tog hand om nedsågad sly. Vi fick ihop till en rejält stor brasa - mysigt i kvällningen och mörkret. Men nu kan jag knappt röra mig...

Inga kommentarer: