fredag, april 13, 2007

Sovit lite

Inatt fick jag faktiskt sova till halv fem innan ryggvärken väckte mig. Det hugger även till en del i magen när jag vänder mig. Och som vanligt när jag vänder mig, så vaknar Liten.

Den är otroligt pigg på efternatten, kanske en fingervisning om framtiden - att det blir mycket vakna nätter för min del?

Annars en underbar dag med 20 grader varmt! Har hållt i en utbildning nästan hela dagen och bara längtat ut i solen och värmen - vid 16-tiden kom jag äntligen iväg från jobbet. På kvällen var vi på en insamlingsgala där vi träffade en gammal bekant. Han har betytt mycket för oss och det var intressant att träffas igen - och så fick vi berättat om vårt Mirakel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter väldigt jobbigt att ha en massa ont i ryggen - man blir så otroligt trött... Du unnande dig ju en del behandlingar innan du blev gravid, kan du inte gå på något sådant? Själv har jag världens foglossning och har haft ont och svårt att gå sedan innan jul, framförallt om jag suttit eller legat stilla en stund. Men jag har kommit på hur det ska bli lite bättre, men några långa promenader är uteslutet. Hade jag varit i Sverige hade jag gått till en fantatisk massör-kiropraktor, där jag varit tidigare, för jag tror att en del av det onda jag har beror på att jag sträckt muskler, som jag inte kan räta ut själv, inte enbart foglossning, men att det blir värre av den. Så jag skulle vilja råda dig som är på "hemmaplan" att använda det du känner till :-) kanske beror inte ALLT det onda enbart på graviditeten?

Bebisens vakenmönster i magen kan bli likadant när den är född, eller så blir det inte så :D. Vår son var kvällspigg och körde hårt kl.22.15 varje kväll i magen och var helsvår att lägga även som nyfödd. Men några kompisar, som nyligen fått barn, deras bebis höll mamma vaken nätterna igenom i magen, men nu är han så försynt att han knappt märks.

Astillbe sa...

Jag funderar faktiskt på att gå på en massage snart. Jag ska ringa och hör hur mkt helkroppsmassage man kan få som gravid... det kanske vore en affärsidé - att ta fram en säng för gravida med hål för magen?!?! :-D

I vilket fall så vore det skönt att få skämma bort sig lite iaf!