lördag, april 28, 2007

Otymplig

Så fort det gick, känslan från att vara lagom gravid till att nu börjar man bli otymplig.

Stönar när jag vänder sig i sängen. Hittar ingen skön ställning - många gånger gör det till och med ont i magen och stramar i skinnet. Sista två nätterna har jag inte alls sovit bra, vaknat ofta och drömt mardömmar. Det är ansträngade att sitta, det trycker mot lungorna och stramar i sidorna. Att ta sig ur bilen är numera ett halvt aerobics-pass (vi har kraftig lutning på vår garageuppfart). Försökte raka bikinilinjen i torsdags, eh, vet fortfarande inte hur det blev. Kliva i och ur byxor är ett företag. Och då ska magen bli ännu större. Mitt kvittrande jag börjar bli mer allvarlig och inser att det nu kommer att bli tuffare. Och oron inför förlossningen kommer. Det närmare sig. Det är inte alls många dagar kvar nu. Typ bara 70.

Och som vanligt när jag sover dåligt känner jag mig lite ledsen och orolig.

3 kommentarer:

Anna sa...

Känner igen mig helt i dina beskrivningar. Har dock börjat bete mig skumt på nätterna, helt plötsligt har jag vaknat och då ligger jag nästan på mage.. och det kan jag lova är inte skönt och inte vidare populärt *s*. Det där med att vända sig är inte heller kul, tur nog har vi spjälor på gaveln som jag tar tag i för att vända mig...

Astillbe sa...

Och jag fick kramp tidigt imorses UTAN att sträcka på mig! Senaste månaden har jag fått jätteproblem med det, jag som älskar att stäcka på mig när jag vaknar på morgonen... nu får jag avundsjukt se katterna göra det istället...

Anna sa...

för att inte tala om sendragen, är det något du också råkat ut för?