lördag, april 21, 2007

Reviderad inköpslista

REDAN INKÖPT

Kläder
Set: 2 body, 1 sparkbyxa med tillhörande tunn mössa, stl 50 + byxa stl 56.
1 body stl 62
1 body stl 68
7 body stl 56 (veckodagspacke H&M)
7 hakklappar (veckodagspacke H&M)
1 hakklapp motiv Fotbollslaget
1 napp motiv Fotbollslaget
1 pyjamas Nalle Puh, stl 50
5 par strumpor 1-4 mån (kanske för tjocka?)

(Jag kommer att få mycket kläder från min syster, så jag kommer inte att köpa så hemskt mycket mer)

Övrigt:
Badhandduk med luva
1 nappflaska Nalle Puh
1 pipmugg Nalle Puh
Massor med nallar

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ATT KÖPA

Vagn & Tillbehör, Bilstol
Vagn (Crescent kombi)
Insektsnät
Mjuklift
Skötväska med skötbädd (beställd)
Bilstol (Acta Graco Logico, Earth Mother)
Nackskydd till bilstol (behövs ej, finns i bilstolen)
Solskydd bilstol (2 st Nalle Puh)
Parasoll vagn (beställd)

Regnskydd vagn (beställd)
Sjal (vill iaf ha en i början)

Kudde
Täcke
Underlakan
Plastad frotté för att skydda liften
Påslakan + örngott

Till barnkammaren/toalett
Säng (Babydan Classic)
Skötbord (badrum)

Skötbord Barnkammare (Babydan Classic)
Badbalja (med insats) (IKEA bra)
Wallies Nalle Puh
Amningskudde
Sidosäng (ev)
Babysitter
Kudde
Täcke
Madrass
Sängkläder (underbart fint Nalle Puh - men dyrt!)

Spjälskydd (matchande till sängkläderna)
Tunna filtar (4 st) (även till vagn), gallerfiltar
Bed protector/Madrasskydd (både till stor och liten säng) mamas.se

Plastad frotté till sängmadrassen
Blöjhink med extra påsar (Sangenic)
Mobil till säng
Mobil till skötbord

Kläder
Omlottbodysar
Sovpåsar (tunna)
Inte så mkt tröjor, koftor etc.
Solhatt
Tunna strumpor
Kortärmat och kortbyxat för dag, ev natt
Långärmat och långbyxat vid kalla dagar och kvällar

Förbrukningsvara
Tvättlappar (IKEA bra)
Blöjor (Newborn)
Våtservetter & Frottélappar
Olivolja (Apoteket)

Medicinlåda
Alvedon för spädbarn
Näsdroppar (både avsvällande och koksalt)
Snorsug/Näsfrida
Termometer (stjärt)
Inotyol (röda rumpor)
Idomin (har jag redan)

Övrigt till Liten
Nappar

Nappflaskor (2 st Rock Baby från sambon naturligtvis)
Snuttefilt (Ngbaby)

Till mig
Amningslinne
Amningspyjamas
BH-inlägg (Medela, NUK bra) Köpt 4 st Medela, behöver fler
Amningsbh (Minimundus bra), har fått 3 st av min syster
Bindor

8 kommentarer:

Anna sa...

Åh, jag blir helt matt när jag läser allt du ska köpa. Jag har iofs köpt en del saker men inte så mycket nya kläder. Vagn och bilbarnstolar är kirrade. Det är nog mest alla småsaker samt lite nya kläder, skötbord, babysitter och blöjhink som jag saknar.
Var på förlossningsföreläsning igår och det är först nu jag inser att det är nära ... bara 70 dagar kvar.

Anonym sa...

Åh herregud vilken lista...;-) Hade nog inte ens hälften av det där när sonen föddes! Hoppas att du ändå tar det lugnt och inte stressar upp dig...:-) Och du, bindor - ta de absolut största du kan hitta! Kolla på apoteket - Libresse o.dyl. är det bara att glömma...;-)

Camillas lockar sa...

Wow. Du är väl förberedd. Jag är inte heller i närheten med vad jag införskaffade till Peo :-)

När det gäller bindor, så sno med dig några från sjukhuset. De är grymma.

Astillbe sa...

:-D Men så mycket saker har jag ju inte köpt än eller?! Det är bara det som är grönt som är klart. Jag menar, till sängen behöver man ju kudde, täcke, lakan osv... Jag tyckte ju att vi fick med oss mycket hem men nu när jag tittar på den högen så är det inte så mycket. Och vi har ju knappt några kläder, men vi kommer att få ganska mycket. Och så har ju sommarkläderna precis kommit, lite kommer vi självklart att köpa själva!

Ja, jag har förstått att det är binda a la Xlarge som gäller. Har lite kontakter på ålerdomshem, ska be om att få några där så man klarar det värsta. Madrasskydd kanske är att föredra också om vi har nya madrasser?!

Anonym sa...

Vilken bra lista.
Gör det något om jag kopierar den?? Jag tyckte att jag hade en jättebra lista, men din var ju ännu bättre. Glöm inte att vila lite mellan varven.
Lycka till med allt.
MVH Skrutto

Astillbe sa...

Skrutto - nej då, du får gärna kopiera den. Den är ju ändå en sammanställning av alla kommentarer jag har fått här. Jag kommer att fortsätta uppdatera den - både med nya inköp och vad som finns på önskelistan - sedan får vi se vad som köps och när!

Nu hade vi ju tur och köpte så mycket på en och samma gång. Men jag hoppas att jag får tid nu framöver att gå och strosa i affärerna och titta i lugn och ro och inte känna panik över att jag bara måste ha vissa saker och man får ta första bästa.

Tar gärna emot tips om annat som jag kan komplettera med!

Anonym sa...

Åh, glömde berätta - när jag var på apoteket och frågade efter en snorsug så sa de att det ska man inte ha. Samlas tydligen massa bakterier i dem (enligt apoteket). Hon tyckte att näsdroppar var bättre. Bara ett tips - men det kan ju vara värt att dubbelkolla!:-)

Astillbe sa...

Sara - skitbra, ska kolla upp! Tack!