måndag, april 23, 2007

Mjölkkossan tar form

Under helgen har brösten läckt igen. Inte mycket men det har blivit några runda fläckar på underlakanet. Det lustiga var att jag vaknade halvt om halvt natten till söndag och bara kände att "nu läcker jag". Men jag kunde lika väl ha drömt.

Sedan slocknade jag igen. När jag sedan kvicknade till liv upptäckte jag en blöt fläck på påslakanet. Insåg då att det inte var någon dröm.

Känns skitkonstigt! Jag längtar så tills jag får amma för första gången - det känns som det närmaste jag någonsin kommer att kunna komma bebis. Intimt och kärleksfullt.

:-D

3 kommentarer:

Anna sa...

Alla verkar läcka bröstmjölk, jag bara väntar på att det ska hända mig...

Astillbe sa...

Tror du inte att du har gjort det än, bara att du inte märkt av det? Jag läcker bara på natten tror jag, när jag blivit riktigt varm. Kände nu häromnatten när jag gick upp på toaletten att det var lite blött runt bröstvårtan - tog med handen och både tittade på det och sniffade - det var precis som vatten och luktade inget alls. Har jag pyjamas på mig märker jag ingenting.

Anonym sa...

Ja, amning är verkligen nära, nära. Jag längtar också, bara drygt en månad kvar :-) (vet jag ju, eftersom det blir snitt för mig). Räknar otåligt dagarna.