torsdag, april 12, 2007

Inköps-listan

Nu har jag sammanställt en lista med vad jag har och inte inte... Jag har sammanfattat alla era kommentarer, jösses vilken bra hjälp ni har gett mig!

REDAN INKÖPT

Kläder
Set: 2 body, 1 sparkbyxa med tillhörande tunn mössa, stl 50 + byxa stl 56.
1 body stl 62
1 body stl 68
7 body stl 56 (veckodagspacke H&M)
7 hakklappar (veckodagspacke H&M)
1 hakklapp motiv Fotbollslaget
1 napp motiv Fotbollslaget
1 pyjamas Nalle Puh, stl 50
5 par strumpor 1-4 mån (kanske för tjocka?)

(Jag kommer att få mycket kläder från min syster, så jag kommer inte att köpa så hemskt mycket mer)

Övrigt:
Badhandduk med luva
1 nappflaska Nalle Puh
1 pipmugg Nalle Puh
Massor med nallar

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ATT KÖPA

Vagn & Tillbehör, Bilstol
Vagn
Insektsnät
Mjuklift
Skötväska med skötbädd
Babyskydd/Bilstol
Nackskydd till bilstol
Solskydd bilstol
Parasoll vagn
Sjal (vill iaf ha en i början)

Till barnkammaren/toalett
Säng
Skötbord (badrum)
Badbalja (med insats) (IKEA bra)
Wallies Nalle Puh
Amningskudde (ev)
Sidosäng (ev)
Babysitter
Kudde (tunn)
Täcke
Madrass
Sängkläder
Tunna filtar (även till vagn), gallerfiltar
Bed protector/Madrasskydd (både till stor och liten säng) mamas.se
Mobil till säng
Mobil till skötbord

Kläder
Omlottbodysar
Sovpåsar (tunna)
Inte så mkt tröjor, koftor etc.
Solhatt
Tunna strumpor
Kortärmat och kortbyxat för dag, ev natt
Långärmat och långbyxat vid kalla dagar och kvällar

Förbrukningsvara
Tvättlappar (IKEA bra)
Blöjor (Newborn)
Våtservetter & Frottélappar
Olivolja (Apoteket)

Medicinlåda
Alvedon för spädbarn
Näsdroppar (både avsvällande och koksalt)
Snorsug/Näsfrida
Termometer (stjärt)
Inotyol (röda rumpor)
Idomin (har jag redan)

Övrigt till Liten
Nappar

Till mig
Amningslinne
Amningspyjamas
BH-inlägg (Medela, NUK bra)
Amningsbh (Minimundus bra), har fått 3 st av min syster
Bindor

5 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vilken bra lista, tack för den vännen :-) Nu slipper jag tänka själv...

Kram!

Astillbe sa...

;-) Visst blev det en bra lista! Ska fylla på den med mer!

Anonym sa...

Jag glömde en sak som var helt livsnödvändig för min del. En portabel dimmer till sänglampan. Så när man ammar så behöver man bara tända lite lite gran och inte väcka den lilla onödigt mycket. Om man dessutom har en 15W lampa i så är det inte alls mycket ljus men ändå tillräckligt så att man hittar det man behöver :)

Man sätter den på den vanliga sladden som hör till lampan och sen in i väggen så har man en liten dimmer knapp på sladd bredvid sängen. Det finns på IKEA (ca 59 kr) och på Kjell & Company (ca 129 kr). Jätte bra! Vi har nog fyra stycken, vi använde dom lite överallt tillslut :)

Ska gå och köpa en idag faktiskt, en av min riktigt "gamla" väninnor har precis fått en liten son :)

KRAM

CamillaS sa...

Ett babygym brukar många bebiser tycka om, min lilla älskar sitt. Det och mobilerna och babysittern t ex behöver du inte förän bebisen är någon månad gammal, så om du måste prioritera kan du gärna utsätta de bitarna lite.

Ha så kul med din bebisshopping! :D

Astillbe sa...

Tess - jag har faktiskt köpt nya lampor till vårt sovrum som man tänder genom att "ta" på den. Och det bästa är att den tänds i 3 steg - så på första steget kan nog motsvara som vid dimmer funktion! Skitbra, har inte alls tänkt på det! Däremot har jag funderat på en söt liten nattlampa att sätta i ett vägguttag eller liknande.

Camilla - bra, babygym ska vi ju naturligvis också ha! Jag skriver upp även sådant som behövs lite senare - ramlar man över något bra/snyggt/sött/prisvärt så kan man ju köpa det och lägga undan det tills det behövs. Jag tror att babygym är ett bra sätt att få barnet att aktivera sig själv på ett tidigt stadium och även roa barnet utan att jag måste finnas där - den kan ligga och sprattla medan jag diskar eller fixar med något! :-D