onsdag, april 11, 2007

Dåligt med sömn

Sovit så uruselt nu de två senaste nätterna. Natten till tisdag vaknade jag vid 3-tiden och kunde inte somna om. Trodde att det kunde bero på att jag sovit för mycket under påskhelgen.

Men så inatt var det samma visa igen. Vaknade vid 3-snåret, upp på toaletten, Liten vaknar och kör raveparty. Men om det hade stannat vid det hade det inte varit så farligt. Men jag fick en sådan hejdundrande mensvärk, fast utan kramper. Det gjorde så ont och jag blev alldeles vettskrämd och oroade mig för att föda för tidigt.

Jag vill absolut inte föda nu. Jag älskar att vara gravid och jag vill njuta av det den korta tid som är kvar, även om jag inte är naiv och tror att slutet blir lika enkelt (speciellt inte med tanke på sommar och värme).

Och sedan är vi inte förberedda. Varken mentalt eller med utrustning att ta hand om ett barn. Visserligen skulle den spendera första tiden på sjukhuset… men jag vill gå här i affärer och planera och köpa och njuta. Och bebben ska vara INNANFÖR magen. I en sådär 3 månader till.

I vilket fall, värken slutade till slut och jag lyckades slumra små stunder till klockan var sex.

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Hahaha, raveparty i natten! Skön Liten är :-) Ja, man saknar det där sen när bebisen kommit.

Anonym sa...

Här är en till som har en lite ravare i magen. Eller discobebis brukar jag kalla henne. :)