fredag, september 01, 2006

Vill bara hem

Sitter här på jobbet med svullna ögon. Jag kom inte upp förrän halv åtta idag. Vaknade som en död, det tog lång stund innan jag somnade igår och jag har sovit oroligt. Klockan sex var jag uppe och tog progesteron, och det hade kommit lite mer blod. Men ingen mens ännu.

Katterna kom och tröstade mig på morgonen, den ena la sig över tjejmagen och den andra på bröstkorgen. Ville bli kliade. Lite morgonmys i sängen. Enligt gammalt skrock så skall man ju ha katter på magen om man vill bli gravid. Det har jag testat många gånger senaste 1½ åren men det har aldrig fungerat.

Sambon och jag har knappt pratat med varandra. Inte ett ord om det här. Åt ingen frukost utan var inne i stan och köpte med mig fralla som jag tänkte ta nu med en kopp te.

Om mensen nu tänker dyka upp så hoppas jag att den gör det jävligt snabbt. Jag har en dyr flaska vin jag kan tänka mig att ta ikväll. Eller imorgon.

Känner fortfarande ingenting av något. Inget molande, ingen mensvärk, inget stramande. Nada.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Många kramar till dig vännen!

Nog var du lite off i går men det tycker jag att du hade rätt till att vara. Vem hade inte varit lite borta i det läget?

Strongt av dig att ta dig dit.

Jag är så ledsen för din skull!

Många, många kramar!

Anonym sa...

PS: Du ska inte sjukskriva dig och åka hem och dra täcket över huvudet?

Anonym sa...

Åh Busan..... Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är kört ännu!

Massor med kramar

Anonym sa...

Åhhh, vad ledsen jag blev när du skrev att det kommit blod, men du skrev ju sedan att det inte kommit så mycket - det är inte säkert att det betyder 'inte gravid' för det. Hoppas, hoppas... Det är VÄLDIGT vanligt att få en liten blödning just när man skulle fått mens, faktiskt i flera månader. Det verkar som om graviditet och vanlig menscykel pågår parallellt i samma kropp.

Många kramar!

Mina sa...

Jag hoppas fortfarande!!
Jag höll på att skriva ett dumt inlägg om min kompis, kompis som bla bla bla..., men jag vet att sådana stories inte hjälper dig nu. Jag hoppas iaf att det inte kommer mer blod.

Stora kramar till dig!

crrly sa...

Jag är så ledsen, så ledsen, så ledsen. Men hoppas ändå fortfarande. Åk hem och sov! KRAM!

Anonym sa...

Jag tänker på dig och håller fortfarande tummarna jättehårt för att det går vägen. Var rädd om dig.
Många kramar!

Astillbe sa...

Vet inte vad jag skall säga.

Ni är underbara, tack!

Anonym sa...

*kramar om igen*