måndag, september 18, 2006

Akupunktur

Jag skulle ju bloggat förra veckan angående akupunkturen, men lite familjeangelägenheter kom ju emellan...

Jag började förra veckan, i måndags. Jag har inte varit där på behandling sedan IVF-försöket i februari. Akupunktören kände genast igen mig och mindes mycket av behandlingen och våra samtal i vintras, vilket gjorde mig oerhört rörd och glad. Jag gick där från början på november till början på februari, så vi hann lära känna varandra rätt bra.

Först gjorde hon en undersökning av mina meridianer och jämförde det med resultatet från i november. Listan blev nästan bara hälften så lång som förra gången! Det visar att mycket av oblansen i min kropp har balanserats upp, men det återstår en del.

Hon kunde se att jag var stressad och spänd. Sedan undrade hon vad jag var upprörd över och om jag hade en infektion någonstans! Upprörd, det var väl förmodligen på grund av lillasyster 1. Infektion är den där förbaskade tandvärken som jag bara inte orkat blogga om. Men undersökningens resultat kändes mycket bra.

Vi pratade även hur vi skulle lägga upp det och hon tyckte att vi från och med nästa vecka (läs denna) tar två behandlingar per vecka i sammanlagt fyra veckor till det är dags för återförande. Hon gav mig otroligt mycket styrka och jag var bubblande glad när jag gick därifrån - trots att jag svettats som en gris för jag var så nervös för nålarna och fotakupressuren. Men det gick bra! :-D

När jag kom hem till sambon så berättade jag om allt och jag kände en ny spirande förhoppning och glädje - trots allt så fick jag ett plus i februari och då hade jag använt akupunktur.

Idag var det återigen dags för ny behandling. Den här gången satte hon tiotals nålar mitt på magen istället för de vanliga 3. Jag tror att jag fick avsevärt många fler nålar idag än förra veckan, akupunktören bara log konspiratoriskt och sa att "nu sätter vi in allt vi kan för att få fart på hormonerna i din kropp".

Jag brukar känna en ganska häftig värk över framför allt höger äggstock när det är dags för ägglossning. Så jag väntade spänt på det, men det kom aldrig. Inte förrän de sista minutrarna så började jag känna av huggen. Sedan när jag gick därifrån började det även på vänster sida och så har hållt på. Herregud, det känns ju nästan som när man gick och bar på 12 ägg ju!

Ny behandling på torsdag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så spännande. Jag ÄLSKAR akupunktur!!

Astillbe sa...

;-) För mig är det blandade känslor även om det är övervägande positivt. Ungefär som att ta sprutor antar jag!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Det låter ju jättebra! Jag håller tummarna för att det ska ge effekt!!!!

Kramar