söndag, september 03, 2006

Pissväder

Riktigt söndags/höstruskväder ute. Tyvärr har regnet slagit sönder min vackra lilja. Nu är det bara 2 blomblad kvar. :-(

Men jag har faktiskt sovit gott inatt. Är det en varningsklocka när jag drömmer om Veronica Mars?! ;-) Kanske har blivit lite mycket där, men nu har jag bara 2 avsnitt kvar på säsong 2. Sedan blir det nog 24 eller The 4400.

Jag mår faktiskt (redan) mycket bättre. Jag vet att det kommer bakslag, men idag är det ok. Sambon och jag pratade lite imorses och vi är båda överens om att vi skall köra på. Han vill att vi skall få två tillbaka nästa gång, jag tror att det är för tidigt, men jag ska höra om det går för sig.* Och så har det ju inte blivit speciellt mycket sex på sistone, så jag ser faktiskt fram emot en "normal" cykel med normala befruktningsmetoder. :-D Sambon tyckte vi skippar äl-stickor och bara kör på, låter som en bra idé.

Och bästa av allt idag - vännen Betty har testat +!!! Jag är jätteglad för hennes och hennes man, och just nu känns det som statistiken stämde - jag har undrat lite för vi var ett gäng ruvare nu och ingen har det gått bra för, inte innan nu. MEN - vi var tre tjejer från IRIS-gruppen som gjorde ET och FET 17 och 18 augusti. En av tre. Och att det har lyckats vid ett fryst återförande som i Bettys fall, det ger mig hopp nu inför våra egna frysförsök (vi har ju fem eskimåer i frysen).

Jag har börjat se på det här misslyckandet som just att vi föll under av normala förhållanden. Chanserna är inte större än ett vanligt samlag, jag hör siffror allt från 25-35%. Det är bara till att bira ihop och komma igen.

* Nu kommer eldprovet - har jag shitty ägg så kommer inget att klara upptiningen. Då är det bara att gå på sprayen igen och börja om...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack vännen. :-)
Men jag hade så klart hoppats på lite ännu bättre statistik, så att mer än 1 av 3 skulle få +.

Skönt att se att du mår lite bättre. :-)

Angående 2 tillbaka så verkar det vara lättare att få det på FET än färskförsök, så det är kanske inte helt omöjligt. (I alla fall inte om ni poängterar att ni gjort försök på Carlanderska innan.) Enligt min erfarenhet kan det oxå bero lite på vem av läkarna man frågar. Skickar ett pm på FL så får du veta mer...

Lycka till med försöken nu i den vanliga cykeln. :-) Håller tummarna för att ni snart skall få ert +.

Anonym sa...

vill bara säga att jag gråter med dej! *kramar om*

Anonym sa...

Jag hoppas att ni kan få tillbaka 2 ägg för att öka chanserna! OM nu inte eskimåerna klarar upptiningen - känner du till IVM, in vitro mognad? Man plockar ut omogna ägg direkt ur äggstockarna och slipper tydligen hormonbehandlingen. Det ska vara lika stor chans att lyckas som med traditionell IVF.