söndag, september 24, 2006

Nykterhetskontroll

Jag har varit med om mitt livs första nykterhetskontroll av polisen! Körkort har jag haft i tretton år (om två veckor) men jag har aldrig blivit inkallad någon gång för kontroll.

Jag tyckte att det var lite komiskt att de genomförde det tidigt på fredagkvällen när jag var på väg till bolaget. Jag hade jobbat över, varit och storhandlat i den stora butiken med massa människor som sig bör på en fredag och skulle som sista anhalt inhandla två flaskor vin och en 5-litare öl till sambon. Jag var superstressad och det enda jag kunde tänka på var att komma hem och fira helg. När skulle jag hunnit dricka och med vad före kontrollen! ;-)

Men nu är alltså den oskulden avklarad. :-D

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bara fått göra en nykterhetskontroll i mitt liv, för tio år sedan när det var kulturnatta och jag var chaufför åt mina kompisar. Jag blev jättenervis, trots att jag inte druckit en droppe!

Förresten så har jag utmanat dig till att skriva en hundralista!

Anonym sa...

Jag har faktiskt oxå bara blivit stannad för kontroll EN gång under dom 18 år jag har haft körkort :)

Anonym sa...

Jag har haft kötkort i över 16 år och aldrig blivit stoppad...konstigt!
Hoppas du mår bra,
kram

Anonym sa...

Jag tycker det är skitsvårt, man måste nog ha någon eller något som motiverar en... Jag brukar klara ca en vecka sen går det åt h-vete med alltihop :)

Astillbe sa...

tinselflickan - jag blev också skitnervös, trots att jag inte gjort något! Oj en hundralista! Hehe, det kallar jag utmaning!

Annica - jag blev eg inte stannad i bilen - utan när jag klev ur på parkeringen! ;-)

annisa - du har haft tur! Jag mår bra, hoppas ni har det bra med (ang helger som var).

anna - så fort jag blir stressad eller något dyker upp så slutar jag motionera. Och unnar mig mer godis... inte bra!