fredag, september 22, 2006

Äntligen Fredag!

Så var det fredag igen! Hur snabbt har inte den här veckan gått?!

Förkylningen börjar ge med sig, jag fick några nålar mot det igår på akupunkturen. Hon satte även nålar mitt emellan huvudet och axeln för att jag var så fruktansvärt spänd. Jag har även köpt Esberitox - tack för tipset Singelmingeltjejen! ;-)

För övrigt var jag väldigt förvånad igår över mina blödningar, det var betydligt mer än det brukar vara. Kan bara konstatera att det är en skitkropp när det gäller fortplantning, däremot är den bra på annat - jag har faktiskt ganska bra immunförsvar, jag kan åka på en snabb förkylning men det är väldigt sällan som jag blir sjuk. Har inte en enda sjukdag! Det ni!

Och så ser det ut som jag blir med kamera idag! Bevakar den via posten.se och den är snart här!!! Bara 2 mil hemifrån och det står att den är på väg till mitt utlämningsställe. Så jag hoppas jag får ut den utan avi. :-D

Och helgen bjuder på över 20 grader och strålande sol - så jag planerar både för en städrunda inomhus samt trädgårdsarbete under helgen.

Minnesanteckning
2006.09.22: glömde tempa, mkt mindre blödning än igår.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bara du har colli-nr ska det inte vara några problem att få ut den utan avi!!

Anonym sa...

tssss........ du kommer inte att vare sig städa eller trädgårda. du kommer att leka med din kamera! sätter en rejäl peng på det!

Anonym sa...

Bra immunförsvar är ju bra att ha!

Men jag kommer oxå att tänka på att jag läst om att en hel del tyder på att det kan spela in när det gäller att bli gravid. Ny forskning, inte helt klarlagt. Men det kanske kan vara en DEL-förklaring hos dig. Det har visat sig att det är svårare att bli gravid igen när första barnet blev en pojke. En del studier tyder på att det kan bero på att mammans immunförsvar drar igång hårdare eftersom ett pojkembryo är mer olikt henne än ett flickembryo. Vid första graviditeten skulle då inte detta system hinna aktiveras fullt ut innan pojkembryot har satt sig ordentligt fast.

Jag läste om detta i GP för 2-3 år sedan, om det verkar intressant kan du ju höra av dig till dem.

Superquinnan sa...

Varsågod! GLad att jag kan hjälpa lite... Jag har äntligen fått min kamera på posten!! Och jag fick en ny... Trodde jag skulel få en reparerad men nej då.. En ny!! Har fotat massor på landet i helgen! Har telefontid med min läkare i morgon och kanske, kanske får jag sluta med medicinen nu!! Jag fungerar som en klocka (cykeln) och är glad för det lilla iaf!! Hoppas du får en bra vecka och att du får mycket kramar av din karl! Kram

Astillbe sa...

hemllis - efter lite gnäll fick jag ut den! (De hävdade att den inte fanns, jag tvärtom - jag hade rätt!!!).

Fuksen - haha, tro det eller ej, men jag har faktiskt hunnit med en hel del ändå. Och cirka 200 foton!!!

annah - intressant teori. Jag sökte lite på nätet om det men hittade ingen information. Däremot har jag zinkbrist, vilket jag hittat en del om som jag skall läsa igenom. T ex ägglossning är ju en typ av infektion, därav att man inte skall äta infektionshämmande värktabletter, som ipren. Jag tror att rätt mycket saker hänger ihop här, synd bara att ingen har forskat tillräckligt.

singelmingeltjejen - tack igen, förkylningen är i princip helt borta! Härligt med en ny kamera, eller hur?! Tyvärr hann jag inte med att fota så mycket idag, men igår blev det en hel del! ;-) Jag skall vidarebefordra det där med kramarna till sambon! *ler*