måndag, september 04, 2006

Back-up på bloggen???

Jag har ju suttit och försökt layouta om min blogg sedan i våras (på en test site). Men nu kommer blogger med en ny version, funderar på att konvertera över till den först, eftersom den innehåller mer funktioner.

MEN - jag är orolig för alla mina tidigare inlägg och jag vill säkerhetskopiera dem innan jag hittar på något? Finns det något sätt man kan kopiera ner allt på hdd? Det enda jag kan komma på är att pdf:a alla månadssidor.

Så nu har jag börjat fundera på om man inte skulle skaffa en egen domän och använda Wordpress eller något så att man har inläggen "själv". Jag menar, det här är ju min dagbok, vem säger att Blogger kommer finnas i all evighet? Jag vill ju absolut inte bli av med min "dagbok" - den skall bevaras, förhoppningsvis till mina barn.

Ett annat otroligt roligt alternativ är ju att kopiera texten till Word eller något. Men då måste man ha MYCKET tid. Och tålamod. Jag har inget av dem.

Någon som vet?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick faktiskt ett ryck och kopierade alla mina tidigare dagboksinlägg till Word. Började skriva medan vi väntade och längtade efter det där mirakel-plusset. Jisses när man går tillbaks och läser. På ett sätt känns det som en helt annan värld just nu men samtidigt så kan jag aldrig få bort den där känslan i kroppen över alla besvikelser och misslyckanden.

Hur du skall göra för att spara dina inlägg vet jag inte. Bara att du kopierar över dom i Word förstås :) Rekommenderar wordpress. Det använder jag...

Anonym sa...

Nej inte egetnligt. Men en egen domän och WP är jätet skönt tycker jag! Då har du ju dessutom lite mer möjligheter och behöver inte förlita dig på blogger. Inte är det jätte dyrt heller. Säg till om du vill ha lite tips.

Astillbe sa...

Jag tar gärna emot tips och idéer! Hur börjar jag? Förutom att skaffa en domän?

Fy bubblan för att sitta och kopiera till Word - det är ju 500 inlägg ju! Jag kopierade 100 inlägg från AFF och hit, det var döden då...

Anonym sa...

Kan jag messa dig privat, eller har du MSN eller nåt så kan jag maila tips om var jag fixade webhotell och allt sånt. Kan jag messa dig på aff kanske?

Anna sa...

www.b-one.net är ett bra webhotell som jag har till min hemsida. Rätt billigt också

Astillbe sa...

tess - försökte pm:a dig på aff men det gick inte, om du vill ha min msn?

Anonym sa...

Nu kom jag på en lösning (tydligen så har det blivit något strul med mina PM sen siten gjordes om ...)

Du kan maila mig på den här adressen: ella(snabel-a)malika.se