tisdag, september 05, 2006

SUCK

Efter sju bedrövelser kom jag äntligen fram. Först tog det lång tid innan jag ens kunde hamna i kön, sedan hamande jag där och blev efter 10-15 min avstängd. Så var det bara till att börja om från början igen.

Suck. Blev jag klokare? På IRIS-träffen i torsdags pratade vi just om att de inte läser journalerna. Bmsk frågar mig vad jag har för cykellängd. Cirka 30 dagar svarar jag då. Det innebär att jag får en ostimulerad FET, eftersom de har som policy att om man har regelbunden mens så skall man ha ostimulerade FET.

Men, frågade jag, jag har ju dåliga ägglossningar och jättelåga progesteronvärden.* Är det verkligen optimalt att jag inte skall ha någon form av stimulering???

De kan ju lika väl kassera embryona direkt, för de kommer inte att fästa hos mig iaf, den saken är klar. Vill de inte att man lyckas? Eller vill de bara hinna stoppa in så många som möjligt, minst besvär?

Först bokade hon in mig på ett FET i vecka 42, och nu är det då borttaget, eftersom de ska "visa" min journal för en läkare. Och så får jag ringa nästa vecka igen. Skitkul.

Varför ska jag behöva leka läkare för?????????

Fan, blev arg och ledsen nu.

* Har man otillräcklig gulkroppshormon som jag har så är det för dåliga nivåer av hormoner de sista två veckorna, och det är detta som skapar rätt miljö för att få ett embryo att fästa och stanna kvar.

9 kommentarer:

Tingeling sa...

Åh nej, vad frustrerande! Vad ARG du måste vara! Jäkla typer..Verkligen störande att man själv ska agera läkare - som du säger - VILL dom inte att man ska lyckas eller?
Stå på dig gumman!!

Anonym sa...

Åh, det är jobbigt det där. Kräv att få prata med läkare, om du orkar!

kram!

Anonym sa...

Å vad jag känner igen det där med att de inte läser ens journal! Så jobbigt att själv behöva berätta allt för dem i stället för att de tar sig tid och läser. En gång blev jag dock förvånad, mötte en läkare som faktiskt läste min journal innan han träffade mig...men han var nog den enda.

*kram*

Anonym sa...

Usch vad jobbiga de kan vara!!! Fattar inte att de läser så dåligt, har de så lite tid att de bara chansar???! Stå på dig nu!
Kram Tilda

Mina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mina sa...

Usch, va jobbig!

Man undrar verkligen vad de håller på med ibland. Det jobbigaste är maktlösheten över att man inte kan påverka sin egen situation. Det ända man kan göra är att tjata, och så himla kul är inte det.

Hoppas det ordnar sig till det bästa!
Kram!

Storkenflyger sa...

Skandal säger jag bara! Det är f-n deras JOBB att se till att dina chanser att bli gravid optimeras. Hur svårt kan det vara?

Anonym sa...

Tråkigt att du blev bemött på det sättet, och dessutom hade svårt att komma fram på telefon. :-( (Jag skulle oxå vilja kunna maila.) Det verkar ha blivit ännu sämre sedan de började satsa på att korta köerna (vilket givetvis är bra), på så sätt att de inte har tänkt på att det behövs fler som svarar i telefon osv när de får fler patienter. (Antar att det är därför de inte hinner läsa journalen heller.) Jag känner verkligen igen det där med att man måste leka läkare själv... :-(

Om du inte får något "bra" besked nästa vecka skulle jag oxå rekommendera en samtalstid med en läkare.

Kram o lycka till!

Anonym sa...

Tja, det där känner jag tyvärr igen, ointresserad och oengagerad personal. Det blir sämre resultat då! Att de inte fattar detta! Skräp!! Hoppas du orkar stå på dig. Kram