tisdag, oktober 17, 2006

Test nr 5

Eftersom det har varit lite prat om tidigare huruvida man skall testa direkt på morgonen eller ej, så tänkte jag testa idag.

Jag testar alltid på förmiddagen (gjort under tre år), jag har följt instruktionerna på testen där det oftast har stått något om kl 10-20 och inte direkt på morgonen. Jag kan ju erkänna att jag varken läst vad SU* skrivit eller instruktionerna på de senaste testen**.

Men så gjorde jag ett test imorses. Det visade nästan positivt, dvs teststrecket var ganska starkt men inte tillräckligt - alltså lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Men hade detta varit ett av CB:s digitala tester hade CB gett indikation på omslag.

Jag har testat CBs digitala tester innan. Senast gav de mig positivt fyra dagar på raken, men när jag tittar på strecken och jämförde så var det bara dag 3 och 4 som var korrekta. Det är ju en jävla skillnad på att sätta in ett ägg 2 dagar för sent, eller för den delen; för tidigt. Därför använder jag inte deras tester - jag kan helt enkelt inte lita på dem.

Så nu är jag så förvirrad i min skalle att jag går i bitar. Och så kissnödig att min urinblåsa går i bitar. Nu tänkte jag iaf göra mitt "vanliga" test. Förmodligen slutar det bara med att jag blir mer förvirrad.

*SU skriver att man skall testa på morgonen, men inte specifikt att det skall vara morgonurinet, dvs det första.
** Testen jag har nu står att man kan testa när som helst på dygnet.

Minnesanteckning
2006.10.17: 36,5.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha!! Så det är därför du inte använder de digitala testen :-) Men det ska inte ha någon betydelse att man får omslag flera dagar, det är ändå den första dagen som gäller. Att man får omslag flera dagar innebär ju bara att de är väldigt känsliga för eventuella rester av hormon i urinen.
Kram