onsdag, oktober 04, 2006

Djävulens påfund II

Tandvärk. Ska det vara nödvändigt egentligen?!

Jag har så satans ont att jag har skippat alla förmaningar och tagit en Ibumetin. Och jag tänker jävlarimig ta en till om det behövs ikväll. Varför måste jag drabbas av allt möjligt skit? Någon kanske minns att jag direkt efter misslyckad IVF i februari fick dundervärk strax efter en lagning. Och tandläkaren ville ev rotfylla TVÅ tänder, för att de inte visste vilken det var fel på... Tjena. Värsta värken gick över till slut och jag har mest bara haft problem med ilningar i somras med glassätande och kalla drycker.

Och nu, direkt efter att vi misslyckat igen, också bara någon vecka efteråt, så sätter det igång att värka igen - inte lika jobbigt som i februari, men tillräckligt. Så igår kändes allt bra och jag tänkte något jag INTE skulle ha tänkt - "så bra tanden känns".

Jag vaknade imorses svullen och jätteont i käken. Och värken har eskalerat under eftermiddagen och jag har på mindre än 4 timmar tagit 2 alvedon och 1 Ibumetin. Jag har så satans ont. Ena stunden så slutar det värka och jag hinner knappt tänka att "nu har tabletterna börjat värka" innan det sätter igång och värker igen. Morr.

Måste jag släpa mig till tandläkaren??? Snälla Reinfeldt - lansera en tandvårdsreform nu! Ja, för arbetslösa, pensionärer och barnlösa som tvingas lägga mycket pengar på barntillverkning.

2 kommentarer:

Superquinnan sa...

juni 2006. Tandläkarundersökning; Inga hål men totalt 560:-. Augusti 2006. Tandhygienist för tandstensborttagning 900:-.. Total kostnad 1460:- tur att man har jobb och bra tänder!

Astillbe sa...

Jag har också lagt 1500 kr i våras för en undersökning och en lagning. Vill inte ha två rotfyllningar också... :-(

Jag sköter mina tänder bra nu, jag får dock lida för gamla synder - det är gamla lagningar som spökar och orienteringslösa visdomständer...