torsdag, oktober 05, 2006

Åh så skönt...

Jag fick tid hos tandläkaren efter min akupunktur. Under akupunkturen fick jag även lite nålar mot tandvärken som lindrade skönt. Hon satte till och med ström till kinden och bakhuvudet och det kittlade skönt.

Sedan fick jag snabbt springa till apoteket och ta ut pergotime innan det var dags att underkasta sig i tandläkarstolen.

Och visst var det en infektion. Nerven stendöd. Och det var den tanden jag hela tiden misstänkte, tandläkaren misstänkte granntanden i våras. Så under en djävulsk men kort pina, borrade de upp, stack hål på lite nerver och temporärfyllde tanden. Värken är nu borta! Visst är jag lite öm nu och jag har ju känt av ingreppet sedan bedövningen släppte men det är i alla fall betydligt bättre. Tillbaka om cirka en månad för rotfyllning.

Direkt efter min date med borren väntade en annan mycket trevligare date - en kvällsfika med vännen T på stan, bara sitta och prata bort en stund om allt möjligt, inte bara IVF. Nice! Lite svårt dock med att dricka mitt te, inte ens med sugrör lyckades mina läppar greppa ordentligt (fick ju 2 sprutor bedövning). :-D

Så jag tänkte faktiskt gå och lägga mig nu, riktigt tidigt och bara njuta av att en asjobbig dag fick ett bra slut!

Natti!

3 kommentarer:

Superquinnan sa...

Låter som en bra dag. Och att inte prata om "det vanliga" det är nog superviktigt. Önskar dig och sambon en mycket bra helg med myycket kramar..

Anonym sa...

Men guuud så härligt att bli av med värken!!! Riktigt pustar ut själv :-) Men borde inte en tandläkare kunna hitta rätt tand från början? Dags att byta, kanske? Ja, grattis hursomhelst, ett problem mindre! Ha en bra helg! Kram

Astillbe sa...

Tack vänner! Allt känns lite bättre nu, huvudvärken till trots. Önskar er en underbar helg! Kram!