onsdag, oktober 04, 2006

Statusrapport

Resan gick bra i måndags, värken höll sig hyfsat i skinnet när den väl gick över efter 3½ timme, och kom inte tillbaka rejält innan jag var på hotellet. Men jag var trött och sliten.

Och jag blöder som en gris! Det är en stor skillnad på nu och efter förra IVF:en (för en månad sedan), vilket gör att jag är helt övertygad om att min slemhinna inte alls var tillräckligt uppbyggd - och då kan ju inget embryo fästa. Jag kände ju inga biverkningar alls från progesteronet jag tog (som jag alltid gjort innan) och när jag sedan har en sparsam blödning utan några klumpar från slemhinnan, ja då måste något varit helknas.

Så det var inte helt kul att vara iväg och springa på toa stup i kvarten för att kontrollera att jag inte blödde ner mig... Men nu är det snart äntligen över! Imorgon hämtar jag ut hormonerna, jag skall på akupunktur (ber henne även sätta MASSA nålar för tandvärken - det fungerade ju förra gången) och på fredag morgon säger jag bara Hej yrsel! Då tar jag min första tablett pergotime och kan se fram emot en hel hög biverkningar, något jag förskonats från under IVF-behandlingarna tidigare. Men jag är inte ett dugg orolig utan är otålig att bli ruvare igen!

4 kommentarer:

Superquinnan sa...

Håller tummen.... Yrsel.. Hm, jag vet.. Inte trevligt fast jag vet ju inte hur illa det är av det du äter men jag tycker synd om dig... kämpa på.. Du starke kvinna...

Mina sa...

Mensvärk OCH tandvärk, kan det bli värre?? Nej, nu är det dags för lite lycka i babyverkstan som kompensation! Jag hoppas så att din (och min ;-) ruvning ska ge resultat denna gång!

Astillbe sa...

Singelmingeltjejen - det "lustiga" är att jag har mer biverkningar av en tablett än av två... men av tre blir jag lätt berusad! ;-)

Mina - hållar med. Nu är dag dags för lite lycka! Och jag delar den gärna ihop med dig! :-D Vi kanske blir rätt så synkade med våra ruvningar!

Superquinnan sa...

hihi