lördag, oktober 28, 2006

Ruvardag 9 och lyxmat

Ikväll har vi ätit hummer för första gången hemma. Jag har ätit hummersoppa och liknande på restaurang men aldrig hemma. Eller rättare sagt, en gång tidigare har jag köpt hem hummer. Jag gjorde iordning en festmåltid hemma med räkor, såser och grönsaker. Och så köpte jag en hummer. Vi stirrade på den under måltiden och ingen visste hur den skulle ätas eller öppnas heller för den delen. Vi fryste ner den och glömde bort den tills vi flyttade till huset. Då hittade vi den igen och la den i det stora runda arkivet.

Idag är jag grymt besviken för att vi slängde den. Gud så gott det var! För första gången har jag varit avundsjuk på sambon för att han tagit den större "köttbiten"!

Jag köpte ett gott vin, en Chablis, till maten. Så för första gången har jag druckit alkohol under en ruvning, men bara ett glas. Jag är egentligen emot det, men vet även att ett glas varken gör från eller till. Och till sådan här festmat ville jag varken ha Coca-Cola eller julmust...

Idag har jag knappt känt något. Jag låg vaken en lång stund imorses och då hade jag lite annorlunda värk, inbillar jag mig. Sedan har jag känt NADA under hela dagen. Lite svag mensvärk under eftermiddagen precis innan jag tog progesteronet. Annars ingenting alls. Vet att jag borde sluta leta så här efter symptom men det går inte... Just nu känner jag mig väldigt pessimistisk.

Åkte till apoteket för att hämta ut mer progesteron. Då blev jag med frikort nummer fyra. Hade helt glömt bort att proggisarna är så jävla dyra. Åtta askar kostade över 1300 kr! Fy fan...

Idag har sambon pratat med magen för första gången. Eller pratat och pratat... skrikit. ;-) Vi busade imorses och han brottade ner mig i sängen och gav mig en puss. Sedan vände han sig mot magen och ropade högt "HALLO, ÄR DU KVAR DÄR INNE?". Blev så full av skratt.

Åh, jag hoppas att mitt pessimistiska jag har fel. Att man kan lyckas med FET och att Esmeralda är kvar där inne.

Dags för en proggis och sängen.

Natti natti.

Minnesanteckning2006.10.28: glömt tempa, svag mensvärk på em.

7 kommentarer:

Superquinnan sa...

hummer, chablis och bus.. Bra!! Låter som en trevlig helg.

Anonym sa...

Gud så gott med hummer och vin! Vad gjorde ni med den, gratinerade i ugn eller? Smarrigt :-)
Du vet att jag håller tummarna tills de blir blå!! Och lycka till på torsdag med tanden...
Kram

Anonym sa...

Va härligt det låter. Lite lyx kan göra underverk!! Tänker på dig massor.

Superquinnan sa...

hej då på ett tag.. jag kikar i till helgen igen.

Tingeling sa...

Väntar på uppdatering...

Hur mår du??

Anonym sa...

Nu vill jag också ha en uppdatering ... tänker på dig :)

Astillbe sa...

Sorry folks, är bara lite less på allt. Bloggar men inte där jag ska, men nu har jag publicerat det!

Ska skriva en till idag eller två. Måste ju berätta om innehållet i min väska också... ;-)

tilda - vi åt den som den var! :-D