tisdag, oktober 17, 2006

FET inbokat

Jag kom fram till slut till Sahlgrenska (på rätt telefonnummer) efter 1½ timme (jag har ingen återuppringningknapp, har iaf inte hittat någon). Jag förklarade för barnmorskan att jag hade testat en gång kl 06 som var nästan positivt och sedan fem timmar senare som visade på omslag.

Jag frågade vad som händer om man sätter in embryot en dag för tidigt, men jag vet inte om hon förstod mig. Eller så förstod jag inte henne. Hon sa att det är ingen fara att sätta in det några dagar för sent, det påverkar inte. Det borde ju innebära att någon dag för tidigt kanske inte är så himla farligt heller, slemhinnan borde ju hunnit växa till sig?

I vilket fall, det är så skönt att vara igång igen. På fredag är jag förhoppningsvis ruvare igen.
:-D

12 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Härligt!

Hoppas nu att allt går bra med upptinande och sådant, och att slemhinnan är perfekt!

Anonym sa...

Vad bra, då håller jag tummarna hårt på fredag. :-)

Du kan ju passa på att fråga läkaren som gör återföringen angående återföringsdag, om du fortfarande funderar på det då efter bm's luddiga svar. ;-)

Lycka till-kramar!

Anonym sa...

You go girl!!! Så kommer jag efter nästa år :-)
Kram kram

Astillbe sa...

tack vänner! Det är skönt att slippa jaga äl mer och jag känner mig rätt cool faktiskt nu.

Nu är det andra saker som upptar min tankeverksamhet mer - hungrig (åt ingen frukost vi *harkel* gjorde annat), måste HITTA kläder till fest på fredag och så har jag tonvis att göra på jobbet, så jag slipper fundera så mkt på fredag...

Tingeling sa...

Fint - härligt att vara på gång igen! Tummarna upp!

Anonym sa...

De ser väl till att kolla tjockleken på slemhinnan nu, så det inte blir för tunt, som det verkade förra gången!

Apropå att hitta när du har äl (antar jag att det är, när det blir s.k. omslag) så rekommenderar jag sidan www.familjeplanering.com. Metoden går ut på att lära sig identifiera äl själv, utan några som helst tillbehör! Det kan ju iaf vara ett komplement, så du kan känna dig säkrare när resultatet är tveksamt på stickorna.

Sedan undrar jag om någon har kollat hur ditt och sambons sekret passar ihop. Tidigare grannar till mig hade länge svårt att få barn (lyckades till slut) och det visade sig att deras sekret bara var sådär för varandra och de testade också med en annan mans sperma (alltså inte "på riktigt" :-)) och det passade "bättre".

Jag håller mina tummar jätte-jättehårt för er!!!

Anonym sa...

Ja, alltså, det där med sekreten skulle kunna vara en delförklaring, tänkte jag. Och kunde kanske gå att göra något åt, om det nu skulle vara något knepigt där.

Det är ju så otroligt mycket det beror på om man ska bli gravid eller inte! Jag tror att metoderna kommer att förfinas mer och mer framöver och bli mer och mer individanpassade. Just nu har jag en känsla av "one method fits all", liksom, vilket jag känner mig rätt tveksam till.

Kram!

Mina sa...

Va roligt att höra! Jag kommer tänka på dig på fredag och såklart tummarna!!

KRAM!

Anonym sa...

Oj, oj, oj vad jag ska hålla tummarna för dig och din lilla eskimå på fredag!!!

Många varma kramar
Anki

Kapybaran sa...

Tusen tummar kommer här!!!
KRAM!

Anonym sa...

Annah = detta med sekreten. Det har inte något med IVF att göra och om Sahlgrenska trodde att det kunde spela någon roll så hade de definitivt testat det. Jag antar att du inte är ofrivilligt barnlös? Då kan jag också lova att Astillbe vet allt om hur man lokaliserar ÄL, precis som oss andra som försökt länge. Det är det första man tar reda på.

Superquinnan sa...

Heja heja... jag håller tummen så hårt att jag är blå snart.. och du.. vi har fått lånelöfte.. skall titta på drömhuset på söndag!! ont i magen....