tisdag, mars 13, 2007

Vattengympa

Igår var jag med min andra syster* på vattengympa för första gången. Tyvärr har vi igen vattengympa för gravida i stan där jag bor, insåg att flera av rörelserna vi gjorde kanske inte är optimala för mig. Men det gällde att känna efter och ta det lugnt med de rörelser där det gjorde ont.

Men jag blev förvånad hur ovig jag redan är! Magen tar emot och i början tyckte jag att det var jobbigt med att brösten hoppade så mycket när vi hoppade runt i vattnet - men det försvann snart då jag insåg att jag inte bara behövde haft en sport-bh på mig utan också en maggördel eller något.

Syrran tyckte iaf om att vattengympa så vi skall gå dit en gång i veckan i fortsättningen. Men vi ska gå dit lite tidigare så vi hinner simma några längder först. Och min magvärk blev faktiskt mycket bättre efter gympan, jag var orolig att det skulle varit tvärtom.

* Den jag har simmat med innan födde ju barn dagen innan, så nu har minsta systern tagit vid istället.

Inga kommentarer: