lördag, mars 17, 2007

Bebisbesök

Idag har vi varit och besökt min nyfödde systerson! Han är så himla liten och nätt! Nästan alla kläder till honom är förstora så jag köpte lite sött till honom i mindre storlek. Jag hittade bara bilder på bodyn och mössorna, men jag köpte även jättegoa vita mjukisbyxor med en limegrön rand + matchande munkjacka. Väldigt sött!


Det var fascinerande att se honom, han sov mestadels hela tiden men jag beundrade hans små fingrar, och dess naglar, mini-fötter, håret på huvudet… jösses, om 4 månader har vi en egen!
Men jag känner inte så mycket angående min egen bebis när jag ser honom, det är så obeskrivligt att vi ska ha en sådan att det inte går att ta in. Min mage är mer än tillräckligt just nu att förstå, än att man ska lyckas förstå att det ska komma ut något också. Jag gissar att det blir en överaskning för oss när de väl lägger upp barnet på bröstet - Hallå - vart kom du ifrån?! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aahhhh, synen av små bebiskläder får mig att bli rörd och tårögd... Om 2,5-3 månader är det dags för oss. Ska förhoppningsvis få ett snittdatum vid nästa läkarbesök i mitten av april. Har inte köpt något alls ännu. Första gången shoppade jag loss på ett par ministrumpor i v 8 redan. Det var några tanter inne i affären och de peppade mig till att göra det bara för att fira att jag faktiskt hade lyckats bli gravid! Skulle det tråkigt nog inte blivit någon bebis, så tyckte de att jag skulle njuta av det som varit till dess i alla fall! Helt rätt! Och det blev ju en bebis! Kram!

Astillbe sa...

Har inte heller kunnat köpa något - vagn och säng känns mest aktuellt nu att lägga pengar på. Sedan kommer jag ju få en massa från min syster - förmodligen bland annat det som jag köpte till henne och visade på bild här! ;-)

Så blir det en tjej så får hon bli en tuff tjej med mycket blått och grönt! :-D

Ska fota min lilla samling tänkte jag...

Hur går det för dig?! Kram!