måndag, mars 12, 2007

Värk igen...

Sedan igår har jag så ont i magen. Det spänner och det drar. Det hugger till framför allt i höger sida när jag reser mig och värker under de första minutrarna jag rör mig. Värken känns lite som mensvärk innan den drar igång rejält. Jag har haft en sådan här period innan också, kan det ha varit runt vecka 14-16 någonting?

När jag går upp ur sängen på morgonen är det som jag vore 30 år äldre eller något. Vankar och vaggar fram! Redan - hur ska det då bli sedan?!

Men jag känner mig inte orolig längre när jag får värk. Jag är betydligt mer avslappnad, även om jag fortfarande kollar pappret efter blod när jag är på toa. Jag bär ju en hel del hemma pga renoveringen men jag bär förnuftigt och så mycket som jag känner är ok att bära. Enligt min mamma är det säkert 10 ggr mer än vad hon hade tillåtit mig ändå.

Så jag slits mellan att lägga mig på soffan och bara ta det lugnt (är ju så trött också) och att komma ut och röra på mig. Hur ska jag orka föda fram barnet om jag har noll kondition. Vårsolen som är på gång ska väl förhoppningsvis ge mig en extra kick med energi.

Nåväl, snart dags för badhuset, sedan ska jag äntligen få komma hem och slappa lite!

1 kommentar:

crrly sa...

Kanske har du foglossning? Kolla med din bm eller en sjukgymnast, tycker jag! Och ta det lugnt! :)