tisdag, januari 17, 2006

Dag 9 - Spraydag 20

Sovit uselt inatt också pga av värmevallningarna. Desto bättre var mina drömmar inatt än den föregående - av det lite intimare slaget där sambon var med! ;-) My lips are sealed!

Låg och funderade lite mer på "bil-skuttar-i-ån" drömmen när jag låg på slaktarbänken (läs akupunktursängen) igår. Man kan ju faktiskt vända på det. Att bilen som åker ner symboliserar den här resan och smärtan som har försökt dra ner mig på botten men inte lyckats. Istället blir jag stärkt genom tiden som har gått och jag har själv lyckats ta mig upp till ytan och upp på land. Sedan har jag fått hjälp av andra (bärgningsbilarna) att bearbeta smärtan (bilen) och allt vad det står för.

Men just det att jag var separerad från bilen i drömmen - jag stod ju på land när den drogs upp (och faktiskt när jag tänker efter, så var jag torr och jag mådde bra, inte chockad eller så. Det enda som oroade mig var att det skulle bli märken i lacken när de drog upp bilen och att det var pinsamt att den låg där...). Detta kan man ju tolka som att resan kan vara slut - och det jag får med mig är några ärr men allt kommer att sluta bra!

Jisses, mamma har alltid sagt att jag har livlig fantasi! :-D Men jag sa ju att jag skulle vända mina negativa vibbar till positiva istället!


Men - jag tycker att my och marmelad är inne på rätt spår i sina kommentarer, att det är speglingar av händelser i mitt liv, sådant som har hänt tidigare. Eller påvisar en rädsla för framtiden.

Igår förresten kom fakturan från kliniken för IVF. Den var betydligt lägre än jag förväntat mig... och det stod inget om delfakturering! Får kolla upp det innan jag vågar tror på det!Men ingen är gladare än jag!

Sista dagen idag med fyra puffar nässpray! Imorgon tar jag den första sprutan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Jag tror din dröm speglar att du håller på att frigöra dig, det är din pappa som kör, och han hamnar i ån. Vatten är känslor, ån är ett långsamt fruktsamt flöde som bevattnar jorden, åkern. Symboliserar fruktsamhet. Du får hjälp att vända bilen på rätt köl dvs får "rättsida" på ditt liv. Giftemålet står antagligen mera för din indre manliga och kvinnliga sida= Hieros gamos= det heliga bröllopet= för att säkra fruktsamheten.Jag tycker det är en väldig positiv dröm med tanke på var du befinner dig i ditt liv. Den handlar om flöden, framåtriktad energi och fruktsamhet.
Varma tankar Christina

Anna sa...

Heja heja heja!!!
Sprutstart innebär upplopp. Skönt att komma igång med behandlingen "på riktigt", skönt att känna att någonting växer i magen.

Lycka till!!!!!!
Anna

Astillbe sa...

Christina - Wow! Tänk att man kan verkligen läsa ur drömmar! Det kan nog stämma bra in på mig, jag har känt mig oerhört energisk de senaste dagarna och jag längtar efter att få komma "framåt". Tack så hemskt mycket! Jag känner mig ännu mer taggad och peppad efter din kommentar! *kram*

anna - tack! *ler* Det är väl upploppet nu innan plockningen gissar jag?! Hoppas bara att allt går enligt planerna! *kram*

Fisso sa...

Lycka till!

Astillbe sa...

Tack Fisso! ;-)