söndag, januari 08, 2006

Dag 31 - Spraydag 11

Igår morses glömde jag naturligtvis bort att testa, men gjorde det senare under dagen. Negativt naturligtvis, vad annars. Känns som jag inte fått en ärlig sista chans innan IVF:en, eftersom min kropp helt plötsligt börjar strejka.

Så jag hoppas att mensen, om den nu ändå skall komma, snart kommer. I veckan skall jag på min första kontroll för att se om jag blivit tillräckligt nedreglerad av nässprayen.

Faktiskt *peppar peppar* så har jag faktiskt mått bra i helgen, inte så mycket biverkningar. Det enda jag känt av är värmevallningarna, sover fortfarande dåligt och att jag blivit väldigt lätt anfådd. Men jag mår bra och är otroligt tacksam för det.

Har faktiskt varit duktig och kommit igång [äntligen] med att gå ut och gå igen. Har gått upp några kilo i vikt igen, de måste bort (säger jag). Mitt nyårslöfte var förresten att ta bättre hand om mig själv. Vilket jag redan börjat med. Att gå på akupunktur, ljusterapi och massage handlar inte enbart om att bli gravid, utan för att jag skall må bra under den här resan. De svarta hålen kan vara riktigt djupa ibland och det är svårt att ta sig upp då. Att ta bättre vara på mig själv kommer göra att jag mår bättre, orkar mer och kan vara mer positivt inställd - både till våra förutsättningar och till det vi redan har idag.

Så jag kan sammanfatta den här veckan med två raska promenader om 45 minuter. Målet är att vara ute 2-3 gånger per vecka. Absolut helst 3. Och så är det slut med godis efter den här helgen. Och slut med läsk och glögg (har en liten slatt kvar jag skall värma nu). Godis tänkte jag bara äta 1 gång i månaden framöver, och då inga mängder. Uppskattningsvis kommer jag att kunna hålla detta rätt bra fram till maj - erfarenheten talar! ;-)

2 kommentarer:

Thérèse sa...

Lycka till! Hoppas ni blir gravida. Barn är verkligen det bästa som finns, jag har två och skulle gärna ha flera. Första gången jag är inne på den här bloggen men håller verkligen tummarna för er:)

Astillbe sa...

Tack Thérése - kan inte annat än att instämma! Både jag och sambon älskar barn i alla åldrar och längtar mycket efter egna!