tisdag, januari 03, 2006

Dag 26 - Spraydag 6 - Ännu mer!

Gisses vad orolig jag blev för detta med konferensen vi skall ha! Och inte blir det bättre när chefen kommit in till mig vid flera tillfällen nu idag och skall prata om den här dagen och jag hela tiden blir påmind om det.

OCH - Nu skall vi dessutom ut och äta middag på kvällen också! SHIT! Måste se till att jag kör! Även om jag hunnit med allt så ruvar jag ju då!Vill ju inte att någon skall veta, inte nu när vi är så nära!

Och om jag berättar på jobbet kommer jag definitivt att bli satt på undantag här, jag känner att mina chefer inte kommer att förstå. Eller jo, det kommer de väl att göra till viss del. Men det kommer att heta "nä, Astillbe, det är inte konstigt att hon inte fick klart det i tid, vi förstår ju att hon tänker på annat". Eller "nä, det är ingen idé att Astillbe får det ansvaret, hon kommer ju snart lämna oss". Osv. Jobbet är lite av en fristad, vill inte att folk skall veta eller fråga. Känns som jag mår bäst så. Och vem vet hur lång tid det är tar? Det kan ju ta flera år till...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen! Jag förstår din oro. Jag har också mycket på jobbet under min behandling och ska åka på konferens under sprutperioden (vilket gör mig grymt nervös eftersom jag är spruträdd). Det verkar som att vi ska plocka ägg ung. samtidigt (hihihihi, det låter så roligt). Min ÄP är beräknad till v 4 eller v 5 beroende på hur det går. Spännande värre. Inga bivärningar än, du då?

Astillbe sa...

Hej!
Är det första gången du sprutar? Jag har sprutat fyra cykler innan när vi gjort insemination - och det är frukstansvärt nervöst i början, men det gör inte ont och det är som att bestiga ett stort berg att ha fixat det. Alldeles själv!

Nej, *peppar peppar* inga biverkningar än.. hur länge har du sprayat?