fredag, januari 27, 2006

Dag 19 - Sprutdag 10 - VUL Rapport

Genomförde imorses ett andra VUL för att kontrollera äggblåsorna. Sedan vi höjde dosen från 150 IE till 300 IE så har de börjat växa till sig, men de flesta är fortsatt små. De större på höger sida var 6-7 mm och på vänster 9-10 mm. Slemhinnan var på 6,5 mm.

Gyn skall återigen överlägga med Carlanderska hur vi går vidare. Antingen blir det fortsatt dos på 300 IE eller en höjning - kanske till 450 IE (maxdos)? I vilket fall tror jag att det blir ny kontroll på måndag igen. De kommer höra av sig till mig under dagen.

Jag frågade gyn om när han tror att ÄP tidigast blir. Han sa att det är otroligt svårt att veta. Det kan bli allt från slutet av nästa vecka till början av veckan därpå.

Hmmm. Minns ni det här? Känner mig dock rätt lugn ändå, jag har bestämt mig för hur jag skall gå tillväga. Jag blir tvungen att sjukskriva mig helt enkelt. Jag måste fokusera på mig själv och det är exakt vad jag skall göra. Och inte ta ut några problem i förskott heller för den delen, men det känns skönt att veta att jag kan hantera det om det skulle bli så.

Glömde dock att fråga gyn hur det var med sexförbud. Känns ju rätt löjligt att gå och köpa kondomer efter allt det här kämpandet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara fortsätta hålla tummarna! Kram & Önskar dig en trevlig helg!

Astillbe sa...

Tackar! Önskar dig en trevlig helg med!

Kram!