tisdag, januari 03, 2006

Dag 26 - Spraydag 6 - Tebaks!

Så då var man "äntligen" tillbaka i vardagen och på jobbet. Tog semester igår. Och det är inte helt fel att vara ledig i fyra dagar, arbeta i två och sedan ledig i fyra dagar till. Varför kan det inte vara så lite oftare?! ;-)

Blev orolig nu, chefen kom in och ville boka upp mig på möte den 30-31 januari. Lyckades avstyra det till den 6-7 februari istället. Men jag kan ge mig fan på att jag kommer att få spraya/spruta riktigt länge så att det kommer att krocka - Murphys jävla lag.

Så nu sitter jag febrilt och räknar. Andra som börjat spraya samtidigt med mig säger att de har plock redan i vecka fyra? Kan det verkligen stämma??? Jag har räknat:

Började spraya 29 dec.
Om jag sprayar 20 dagar blir det till den 17 jan.
Sprutstart 18 jan.
Om jag sprutar i 14 dagar blir det ÄP den 31 jan (v 5).
ET i så fall den 2 februari (v 5)

= Jag kommer klara mig precis. Och då har jag ändå tagit i lite i mina beräkningar. MEN - det är ett stort frågetecken kring när jag får min mens antar jag, eftersom jag för första gången inte haft någon temphöjning, så cykeln kan bli längre nu om jag inte fick någon äl.

Grubbel grubbel, fan i helvete att man skall behöva oroa sig för detta nu också...
*sur o irriterad*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Läser din blogg med andan i halsgropen, det är verkligen en spännande resa du är ute på. Det kommer att gå bra, det är jag övertygat om. Barnet kommer, på det ena eller det andra sättet.
Men jag tänkte efter det du skrev om krockande saker på jobbet att: varför inte antigen berätta för din chef, eller ta helt ledigt, så du inte behöver stressa ? Du måste ta hand om dig jättemycket.
Varma tankar Christina

Astillbe sa...

Tihi, nu är det till och med så att jag tycker det börjar bli lite spännande också! Men oj så oroligt det är ändå...

Jag hade tänkt ta ledigt, men det är så svårt att veta när äggplocket och insättningen kommer att bli. Det kommer vi bättre kunna veta när jag kommit igång och spruta - och ännu mer efter första VUL:et.

I värsta fall vet jag att jag måste berätta. Det är samma för sambon, har har svårare än mig att ta ut snabbledighet. Men han behöver ju bara vara ledig de timmar vi är på kliniken - han kan ju jobba både före och efter och framför allt dagen efter. Det vet jag ju inte om jag kan göra... Bäst är nog att vara hemma och ta det lugnt!

Astillbe sa...

Och jag lovar att jag skall ta hand om mig - det är faktiskt mitt nyårslöfte!

;-D

Anonym sa...

Du kan få spreja lite längre om det skulle krocka med något viktigt. Det är bara att säga till, tror jag.

Nu har du tagit de första stegen på en mycket spännande resa. Hoppas att det går jättebra!