måndag, januari 16, 2006

Dag 8 - Spraydag 19

Inatt har jag sovit ruskigt dåligt. Vaknat hela tiden, varm så det känns som att kroppen sprängs vilken minut som helst.

I slutet av natten hade jag en märklig dröm. Jag drömde att vår bil stod precis vid en kajkant. Min pappa hoppade in och satte sig och jag skulle precis säga till honom att var nu försiktig så att bilen inte tar ett skutt ner i vattnet. Hann inte säga det förrän bilen hoppade till - rätt ner i ån. När bilen "skuttade" ner stod jag vid sidan, men rätt var det var så var jag inne i bilen och kämpade för att ta mig upp till ytan - jag kände hur bilen sög med mig ner i vattnet. Jag kom i alla fall upp, det var inte så djupt där. Sedan kommer två bärgningsbilar, killarna där sa att detta var inga problem, den tar vi upp enkelt. De drog upp bilen (hur man nu kan göra det, för det var ju en kajkant, inte en sluttande åkant) men upp kom den. Och rätt var det var så var det någon som gifte sig där också! Märkligt...

Så, nu alla drömtydare! Vad får ni ut av detta? Hörde på radion häromdagen om drömtydning så jag började fundera på det idag på morgonen. Men jag får lite negativa vibbar...

* Att bilen skuttar ner och jag med den - är att jag kommer att trilla ner i det svarta hålet igen. Alltså kommer inte IVF:en att lyckas.

* Att jag ändå enkelt lyckas ta mig upp på egen hand, trots att jag sugs nedåt, kanske innebär att jag inte kommer att krascha fullständigt utan vistelsen i hålet blir kort och jag klarar själv av att rycka upp mig.

* Två bärgningsbilar - innebär kanske att jag måste försöka två gånger, och lyckas på det tredje?

* Giftemål - nja, det enda som skulle göra att vi gifte oss inom kort skulle vara pga adoption. Och där är vi inte ännu, processen dit är lång.

Ångrar att jag överhuvudtaget tänkte tanken om drömtydning. Tror inte på sådant här egentligen, så varför skulle jag hitta på något så här negativt?!?!

Jaja, skall ägna kvällen åt att hitta min positiva energi igen!

3 kommentarer:

crrly sa...

Drömmar om vatten och om eld är min störa skräck... Hu! :-/

STORA kramar till dig!!!!!!!

crrly sa...

störa?! Haha. = stora! :p

Anonym sa...

Jag tror att drömmar speglar den känsla vi har och framförallt det vi är rädd för. Du kanske är rädd att dras ned i djupet igen men vet att du kommer upp OM du skulle falla och du vet att du får hjälp. Det är naturligt att vara rädd för det svarta hålet i din situation. Men rädsla och den faktiska verkligheten behöver inte alltid gå hand i hand.

Jag tror inte att drömmen visar framtiden, den speglar tidigare händelser i ditt liv. Inget konstigt inget att oroa sig för..

Kram och kämpa vidare!