tisdag, januari 24, 2006

Dag 16 - Sprutdag 7 - VUL Rapport

Tillbaka från gyn där jag gjort ett VUL. Först så frågade jag om mitt östradiolvärde (blodprovet jag tog vid nedregleringskontrollen i början av jan), vilket jag nu glömt bort. Kan det varit 23? I vilket fall var jag nedreglerad helt när jag tog provet, och sedan sprayade jag ju i ytterligare 6 dagar.

Sedan gjorde vi VUL. Först tyckte gyn att slemhinnan såg ut att vara 10 mm. Men sedan såg vi att den var inte mer än 2-3 mm. För tunn alltså. Det fanns en hel del äggblåsor på bägge äggstockarna. Men de var alldeles för små. Om man ser till mina inseminationer så brukade jag ha en äggblåsa på 8-12 mm efter 6 sprutor. De här var ingen idé att mäta.

Men enligt gyn är det helt normalt och de kommer kunna växa till sig. Så han skall prata med Carlanderska om hur mycket de skall höja min dos till. Jag tar ju 150 IE nu per dag, kan tippa att de kan gå upp mot 250-300 kanske för att sätta fart på dem. Besked kommer senare under dagen. Har i alla fall fått recept på ytterligare två pennor á 900 IE. Igår gjorde jag nämligen slut på den första pennan.

Jag fick också förklaring till min låga räkning från Carlanderska. Naturligtvis kommer en räkning från gyn också! Så totalt kostar det oss 20 000 kr. Så mycket för den glädjen... ;-)

Igår var jag lite tankspridd och glömde ta enbart en puff nässpray - jag tog en i varje näsborre. Oroade mig en del för detta, men enligt gyn var det ingen fara. *pustar ut*

Men nu vet jag fortfarande inte när äggplocket kan ske. Förmodligen får jag räkna med fler än 12 sprutor?

Fortsättning följer...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga att jag håller tummarna för dig!

Anonym sa...

Vet vad du går igenom, håller tummarna.

Anonym sa...

Se så äggen! VÄX, VÄX!!! Håller tummarna att allt ser bra ut på nästa VUL...vilket det säkert gör. Hur känner du dig nu mitt i hela karusellen? *kram*

Astillbe sa...

Tack för alla tummar!!! Det behövs många nu till alla äggen som förhoppningsvis växer till sig!

Annica - jag mår rätt bra faktiskt. Jag trodde inte att jag skulle göra det, alltså varken psykiskt eller pga biverkningar. Men hittils har allt gått mycket bättre än förväntat.

KRAM!