torsdag, juli 12, 2007

Telefonsamtal

Har pratat med förlossningen och fått tid kl 10. Att vattnet är rosafärgat är ingen fara och jag ska gå och lägga mig och försöka sova lite.

Hur ska man göra det när man är klarvaken och alldeles upprymd? Jag ska ta två panodil och försöka sova iaf, jag behöver all sömn jag kan få.

Sedan måste jag lägga ner det sista till BB-väskan.

Eh, jag hoppas att Liten vill komma idag - imorgon är det ju fredagen den trettonde ju!!! ;-)

Har inte bestämt mig för om jag ska väcka sambon än...

Jag återkommer lite senare på morgonen med uppdatering.

Fya så nervös jag är!

17 kommentarer:

Anonym sa...

SHIT! Spänningen är oliiiiidlig!!! :)

Anonym sa...

Hej

Länge sedan jag skrev något här men läser dock varje dag :)

Det verkar onekligen vara på G nu och jag önskar dig, sambon och Liten lycka till. Äntligen får ni träffa eran inneboende även om du säker skulle vilja ha h*n där ett tag till ;) Förstår dina känslor kring att vra grav. jag kände ungefär samma sak.

Eg är det ingen idé att jämnföra två förlossningar med varandra, ungefär som att jämnföra äpplen och päron....men min första förlossningen började ungefär som din...efter 3 h var han ute :D..2:an var ju lite special och Tigra som du vet föddes ju i trappan :)

Hur som haver.....stort lycka till !!!

Molly Mus (Ellica) fr PFB

ps. jag tror det blir en kille ;)

Anonym sa...

Så spännande nu vännen. Väck mannen, han vill säkert vara med om detta han också!! Tänker på er hela tiden. Kom ihåg. Du fixar detta!! KRAM.

Anonym sa...

Lycka till!

Det kommer gå great! Din kropp kommer berätta vad som ska hända ingen fara alls.

Hoppas Lill*n vill ut idag då även om Fredaen Den 13de inte är så illa.

Anna (mamma till Gustav 4 veckor idag!)

Karin Berg sa...

Har varit in och kollat din blogg som är jättebra! Hoppas att allt går bra och att ni får träffa er lilla bebis snart.

Elca sa...

Åh vad spännande! Hoppas allt går bra nu!

Anonym sa...

åh va spännande! lycka till, jag håller alla tummar och tår för att allt ska gå bra. det kommer det att göra!
kramar

Anonym sa...

Hej.
Jag är en av de där tysta som har läst dig väldigt länge men som oftast inte kommenterar. Läckert att nu efter 1½ år få läsa att det är dags för er bebis att anlända.

Önskar dig och familjen all lycka både nu och i framtiden. Själv varken har jag eller försöker få barn; har varit en upplevelse att ha fått följa er långa väg mot idag.

Camillas lockar sa...

Jippie vad kul!!! Å, det är superspännande tycker jag - och vad tycker då inte ni?

Läste ditt förlossningsbrev. Jag bad att få epidural för att smärtan blev för tung och fick just det du skriver att du gärna inte vill få: en lite längre och utdragen förlossning. Men det var det värt! Mitt tips: låt inte bli smärtlindring av den anledningen. Du ska orka många timmar och om du dessutom har svårt att slappna av och andas när det gör ont - epidural är kanooon. Du måste såklart känna efter själv, ville bara hinta om att det kan vara en härlig väg att gå. Jag är ju också kontrollfreak :-)

Lycka till nu! Heja heja heja!!! Kram!

Anonym sa...

Och nu har du inte uppdaterat så ni kom väl inte hem igen och oj så spännande detta är ... Hur ska jag klara av detta?

Anonym sa...

Föder du nu? ;) Hoppas det! Sååå spännande! Lycka till! :)

Anonym sa...

Lycka till!!

Hoppas allt gått/går bra!!

Anonym sa...

Åh himmel så spännande! Tänk, du kanske redan ligger och snusar bebis!!!

Jag håller allt jag kan hålla för att du får en kanonförlossning!

många kramar,
Anki

Lugnetetc sa...

Hoppas att allt går/har gått bra. Och som sagt fredag den 13 är nog ingen fara :-)

Anonym sa...

Wow! Så spännande!

Anonym sa...

HÅller allal tummar men kanske är du redan mamma när jag skriver detta! :-)

Anna sa...

Åh vad spännande, hoppas Liten har kommit nu.