onsdag, juli 04, 2007

BM-Besök v 40

Igår innan turen till Ullared var det dags igen. Nu är det besök varje vecka. Jag hade med mig mitt förlossningsbrev som vi gick igenom. BM skrev även en sammanfattning av min graviditet som ska skickas till förlossningen.

Hon började med att fråga mig hur jag har upplevt graviditeten. "Underbart", svarade jag. Och precis så skrev hon in det! För övrigt fanns det bara blödningarna i januari att anmärka på. Och att detta var tredje försöket med IVF. Resten finns sammanfattat i mitt förlossningsbrev.

BM påpekade flera gånger vilken fin mage jag har! Jag blir så stolt och glad när jag får höra det, försöker verkligen att njuta nu de sista dagarna som är kvar. Och det börjar kännas som det drar ihop sig. När jag gick till MVC idag så hade jag ett fasligt tryck mot ändtarmen och mellangården som jag inte känt innan. Funderade på hur det skulle gå i Ullared men det gick faktiskt väldigt bra - det var först när vi var klara som jag började känna att jag var rätt sliten i både rygg och bäcken.

BM tog om mitt blodsocker och jag hade inte ätit något sedan närmare 3 timmar tillbaka för att få ett rättvist resultat. Dessutom har jag druckit mindre läsk och skippat godis sista veckan. Och blodsockret var nere i 4,4 (tidigare 7,3)!

Magmått: 36 cm
Hjärtslag: 135-136
Blodtryck: 120/70
Bebisens huvud: Fortsatt fixerat
Blodsocker: 4,4
Blodvärde: 124
Viktuppgång: 5,5 kg (4,5 sedan inskrivning)

Inga kommentarer: