torsdag, juli 12, 2007

Nybliven pappa skriver

Det blev en liten kille, Axel blir hans namn. Vikt: 3590 gram, längd 51 cm och lika mörkt hår som pappa. Mamma och barn mår bra.

Kort summering av dagen:
Värkarna under natten kom ganska snabbt. Redan 02:00 var det värkar på 50 sekunder som återkom efter 2 minuters paus.
Klockan 05:00 hade vi ett nytt samtal med förlossningen vilket slutade med att vi åkte in klockan 07:00. Förlossningen löpte väl, tyckte vi, men personalen stod utanför förlossningsrummet med sugklocka, vilket vi fick reda på i efterhand. Klockan 14:57 såg Axel dagens ljus.

Mer text och ev. bild kommer senare, nu måste vi först landa. Fyra års väntan och längtan är äntligen över.

54 kommentarer:

Anonym sa...

SÅÅÅÅ mycket Grattis till er alla tre!!

Är så glad för Er skull!

Anna

Lugnetetc sa...

Grattis! Vad roligt att det gick bra!

Anonym sa...

Ååå vad härligt! GRATTIS!

Njut nu, det går verkligen fort, har precis lagt min 4-månaders tjej i sängen nu och det känns som det var nyss hon låg nykläckt på min mage.

mammalivet sa...

GRattis!

Anonym sa...

Ååååhhh kul! GRATTIS till er lilla kille! Är så glad för er skull!

Anonym sa...

Så helt underbart! En lite Axel:-) Stora kramar till er alla tre!

Anonym sa...

Sitter här med en tår i ögat, GRATTIS!!! Så fantastiskt roligt. Ta hand om er och njut av den nya lilla krabaten i era liv. Kram

Anonym sa...

GRATTIS TILL ERAN LILLA KILLE!!!!!
Vad skönt att allt gick bra..
Nu känns det nära för min del..

Camillas lockar sa...

Grattis grattis grattis grattis! Det låter som att allt gick bra! Blir spännande att höra hur det gick med andning, bedövning och allt annat senare. När ni landat. Njut av er fågelunge i lugn och ro. Axel är ett superfint namn. Kram!

Anna sa...

Grattis!!

Anonym sa...

Åhhhh, stort grattis!!!!! Tänk, äntligen är han här! :-)

Många grattiskramar!
Anki

Elca sa...

Åh! Fantastiskt!

Och Axel som är så fint:)

Anna sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Sitter här med tårar i ögonen...

Anonym sa...

Stort grattis!!
Förmodar att ni inte kan få nog av att ligga och stirra på ert underbara barn nu... Minns hur det var. Njut! Kramar!!

Anonym sa...

Grattis!
Det är underbart att få läsa att det går bra för vissa.
Må ni få det jättebra!

Solkatten sa...

Stort grattis till de nyblivna föräldrarna och välkommen Axel!

Idag för fem veckor sedan föddes vår son - också kl 14.57. Coolt :-)

Anonym sa...

GRATTIS! Åååh så underbart! Jag kan bara inte stoppa glädjetårarna.. GRATTIS återigen!

Anonym sa...

Åååå GRATTIS till Axel. Är så glad för er skull!

En mamma babblar sa...

Ååh gratulerar till de nyblivna föräldrarna! Det bästa som finns är att bli mamma och pappa till ett litet barn!

(Er son vägde exakt lika mycket som vår son som föddes för ett år sen)

Superquinnan sa...

Stora grattiskramar till er och vilket fint namn lillen har fått. Nu är ni en familj.. :-) Hoppas mamman mår bra. Kram

Anonym sa...

Grattis till er underbara son, som ni längtat efter så länge och så finns han hos Er. Jag gläds med er ha det så bra nu och ta hand om er!
Kramar Tussegumman

Anonym sa...

Stort stort STOOOORT grattis till lillkillen - och till er! Gud va roligt!!!! Kram kram kram

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Stort, stort grattis!!! Kram!

Anonym sa...

Det finns inte ord för att gratulera er nog, men STORT GRATTIS!

Kram

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

GRATTIS!!!!

Anonym sa...

Så roligt för er, minns hur det var trots att det är över 10 år sedan det begav sig. Grattis!!

Anonym sa...

åh va underbart! tusen grattiskramar till er alla tre!

Paula

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis !!!! / Rainbow från FL

Anonym sa...

Grattis till killen!!

Anonym sa...

Åh så underbart!! Massor med grattis till er! Njut och ta det lugnt, det kan ta ett litet tag att landa :) Hälsa dom jätte mycket. Fotografera massor och smek lite på dom super-duper-tunna öronen, om bara en litet tag så är inte öronen så där mjuka och papperstunna längre :)

Anonym sa...

Det var ju från mig ...., det innan. Råkade trycka lite för fort på enter. Sorry ...

Anonym sa...

Grattis!

Mia sa...

Stort grattis!

Anonym sa...

Stort grattis till er alla och lycka till med den lilla gossen!!

Anonym sa...

Åh, tusen miljoner grattis!!!!
Sitter här med tårar i ögonen, det var skönt att han kom, nästan på dagen så att ni slapp vänta ännu längre :-)
*kramar*

Anonym sa...

Grattis! Som ni har väntat och som jag har hoppats här där jag suttit vid min skärm och följt er kamp. Ni har sannerligen förtjänat detta. Kramar till hela familjen!

Anonym sa...

Många grattis till er!!!!! Kramar

Anonym sa...

Åh vad härligt vännen! :-) Här har du en till som sitter med tårar i ögonen. GRATTIS!!! Och välkommen till världen lille Axel. :-) Ser fram emot att träffa er någon gång framöver. :-)

Massor av Grattis-Kramar!!!

Anonym sa...

Men åhh så underbart!!! Tårarna strömmar ner för kinderna!! Ni ger hopp och styrka till oss andra!! Vi har försökt 5 år utan resultat, så jag vet hur tungt ni haft det! SUPERGRATTIS verkligen!!! Kramar

Anonym sa...

Åååhhhhh, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!! Tyckte det var så nyss du testade positivt och redan är han här. Jag tycker att Axel är ett jättefint namn! Enormt mycket grattis igen! Stor kram!

Linda sa...

GRATTIS!!!

Anonym sa...

Grattis! Så underbart att allt gick bra. Njut av den underbara tid ni har framför er!

Grattis!

Kapybaran sa...

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Välkommen Axel och GRATTÌS, GRATTIS, GRATTIS Mamma och Pappa.

Slutet på en del av historian och början på en ny. Nu blir livet aldrig mer sig likt, på ett fantastiskt sätt!

Ta hand om er.
KRAM

Unknown sa...

Grattis grattis grattis grattis grattis grattis grattis!!!!!!

Anonym sa...

47:e gratulationen blev det visst för min del :-)
Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAAAD för er skull, supermegagrattis till lillprinsen och hoppas att jag snart får komma och snusa på honom IRL!!!!! Det är grymt coolt :-) Miljoner kramar till hela lilla familjen

Anonym sa...

*snyft*

Grattis till lilla Axel, mamma och pappa!!!!!

Kajsa Bergman Fällén sa...

Stort stort ja ta mej fan JÄTTESTORT GRATTIS till bebisen! Så otroligt underbart att ni äntligen har ert lilla barn hos er. Kramar från mig och Nike!

Anonym sa...

JÄTTEGRATTIS!!!
Så knasigt, för jag har lånat ut min dator sen nåt år tillbaka, var o hälsade på vänenn med datron och gick in på internet, kikade igenom mina gamla "glömda" favoriter o hittade tillbaka till er sida! Och i princip samma dag så har ni fått barn!!! SÅÅÅ underbart! Minns att jag hittade er blogg då jag själv kämpade med barnlöshet, som ni...
Nu har vi oxå fått en liten goding!
Så glad jag bli! Grattis igen!

Anonym sa...

Åh. Grattis. Äntligen! Jag är så glad för er skull!

Anonym sa...

Grattis!

Just hemkommen från en veckas semester och hoppades att jag skulle få läsa något sånt här!

Grattis igen, och vad skönt att allt gick bra.
/Milla

CamillaS sa...

Grattis! Otroligt roligt att höra att allt gått så bra! :D Har följt bloggen faktiskt i 2 år nu och tycker verkligen det är kul att ni kommit i mål. Eller egentligen bara börjat! :D :D :D Lycka till allihop!

Storkenflyger sa...

Blåser i silvertrumpet. ÄNTLIGEN! Grattis!