tisdag, juli 10, 2007

Något på g?!

Imorses när jag hoppade in i duschen såg det ut som jag fått en blodblandad flytning under natten. Men jag var osäker.

Numera är jag säker. För jag har fått det igen, och det är precis som det allra första som kommer när mensen är på g. Inte alls mycket, bara någon enstaka lite vattnigare droppe.

Nu vet jag inte längre i vilken ände jag ska börja. För uppenbarligen blir det ju jag som föder barnet (har inte hunnit hitta någon annan!). Men man kan väl ha detta i flera dagar innan det sätter igång? *önsketänkande*

Men jag är inte förbannad längre. Besviken möjligtvis.

Men upprymd!

Och nervös!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till. Att vara lite förbannad är kanske bra för förlossningen. Massor med extra adrenalin?

Hur som hellst, lycka till med födandet. Hoppas att nästa inlägget blir ett söt litet bebis :-)

lilla ego sa...

Lycka till!!

mammalivet sa...

Det kanske är slemproppen som gått! Är det så kan det ändå ta flera dagar innan något mer händer.

Anonym sa...

När min slempropp började lossna så fick jag bebis 2 dar senare. =)

Anonym sa...

Åh spännande. :-) (Men inte så kul med besvikelsen över sambon förstås... Kan tillägga att jag kände likadant - tyckte inte att maken läste/satte sig in i det han hade lovat inför lossningen.) Lycka till nu vännen, snart är du mamma!

Kram!