fredag, juli 20, 2007

Nybliven mamma skriver

Först av allt vill jag tacka er alla för gratulationer och lyckönskningar! Jag har läst dem flera gånger och vi är båda två så otroligt glada över era kommentarer och att få dela denna del av vårt liv med er.

För det andra så har vi fått uppleva det mest fantastiska som finns - vårt barns födelse. Jag kan fortfarande känna känslan av när den varma hala kroppen gled ut efter allt krystande, hur jag känner denna lilla varelses armar och ben, som rör sig mot mitt underliv och ben. Hur jag i min mörka dvala coachades av en fantastisk sambo och en fantastisk (manlig) barnmorska. Jag kände mig 110% trygg i deras vård och gjorde allt de sa till mig.

Och nu är vi mamma och pappa till världens finaste lille pojke*. Han är otroligt söt med en fin hårkalufs. Jag tror att han tillhör de snällare barnen och sover oftast i 3-timmars intervaller och skriker inte så mycket. Men visst finns det undantag och ibland känner jag mig otillräcklig och vet inte hur jag ska göra. Men för varje dag som går lär vi känna varandra mer alla tre.

Dagarna går mest åt att ligga och gosa, på soffan eller i sängen. Det är mysigt. Och det var min målbild hela tiden under förlossningen. Nu är den verklighet. Och helt alldeles underbar och ljuvlig.

Det har nu gått ganska exakt fyra år sedan första tafatta försöket att bli gravid i Grekland. Men nu är han här.

Äntligen.

* Nej då, jag är inte alls partisk! ;-)

36 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh gud va söt!! Nu blir jag ju bebissjuk...hihi... GRATTIS igen!

Anonym sa...

Åh vad han är underbar!! Så glad för er skull! :-)

Anonym sa...

Men guuud vad underbar han ser ut..
Vill med ha min nu... BARA 8 veckor kvar typ...

Anonym sa...

Tårarna rinner. Vilken underbar bild, speciellt efter allt ni har gått igenom. Än en gång, grattis!

Anonym sa...

Han är underbar! :)

Anonym sa...

Åh så söt sen :) Grattis vännen, igen! Va härligt att höra ifrån dig!! Att bara gosa i soffan låter ju helt underbart! Sköt nu om er ordentligt, ser fram emot att kanske få lära känna honom lite mer så här på bloggavstånd och kanske lära känna dig som mamma också!

KRAM

Anonym sa...

Supergrattis!!!

Anonym sa...

Grattis igen... Så glad för eran skull =)

Superquinnan sa...

Så sööööt! Jag längtar ju bara ännu mer. Nu är ni vid målet och starten :-)

Mina sa...

Nu gråter jag...
GRATTIS, Astillbe :-)

Kram!

Anna sa...

Vilken sötnos och vad mycket hår han har!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Han är fantastiskt fin!

Stort grattis igen!!!!

Anonym sa...

åh va fin han är! åh vad underbart! åh vad jag är glad för er skull! njut! kram Paula

Anonym sa...

Vilken bedårande sötnos!!
Grattis än en gång!!
Själva väntar vi med spänning på vårt stora ögonblick.....

Marita sa...

Otroligt super-söt! Det ska bli jätteroligt att följa din blogg och höra din syn på mammalivet! :)

Linda sa...

Jag är ju oxå patisk och tycker vanligtvis att min son är finast men han är verkligen helt bedårande din lilla kille!! Visst är det helt fantastiskt nu när han är här, även om det var grymt mysigt att ha honom i magen.

KRAM!!

Anonym sa...

En ovanligt söt bebis, måste jag säga!! Stort, stort grattis från mig!!!!

Anonym sa...

Jättesöt är han! Stort grattis igen, kram!

crrly sa...

Weeee, titta, jag tänkte just att det borde vara dags! Och Axel är här!! GRATTIS!!!! :-D

Camillas lockar sa...

Underbart söt! Vad mycket fint mörkt hår! Grattis igen till er nyblivna föräldrar :-)

Anonym sa...

Vad härligt att läsa om hur det var och hur ni har det. :-) Låter ju som en kanonförlossning.

Och vilken underbart söt liten son ni har fått. :-)

GRATTIS igen vännen!

Astillbe sa...

Tack snälla för era vänliga ord!

*stolt som en tupp*

eh, jag menar höna... ;-)

Astillbe sa...

Sitter förresten och plitar på min förlossningsberättelse. Den kommer att bli jävligt lång! ;-)

Men jag skriver den i första hand för mig själv, så vi får se om någon av er orkar ta er igenom!

Johanna sa...

STORT GRATTIS!

Anna-Bell sa...

Stort grattis! Vilken liten sötis!
Anna-Bell

harope sa...

Jättesöt liten prins, nästan lika söt som min ;)

gosa i soffan med ny bebis är det bästa som finns så bara njut.

Grattis ska jag oxå säga till att ni äntligen har blivit mamma å pappa.

CamillaS sa...

Vilken goding!!! :D

Du vet, det finns ett barn som är finare och godare än alla andra och varje mamma har det.

Lycka till vidare nu!

Anonym sa...

Instämmer med alla andra - jättesöt är han lille Axel! Hoppas att ni mår bra alla tre! Kram kram

Anonym sa...

Vilken underbar liten människa visst är det fantastiskt det går inte att beskriva med ord när man blir mamma till ett litet underverk. Ett stort Grattis till dig och din man. Njut och ta vara på varje sekund och ta hand om varandra/Kramar från Tussegumman som följt er resa

Anonym sa...

Åh, vilken sötnos! Vad härligt:-) Jag vill gärna läsa förlossningsberättelsen:-) Kram Hannah

Anonym sa...

Ett jättegrattis till er! Han är superfin!

Anonym sa...

vilken fantastiskt vacker bild. Och vilken fin liten kille ! :)

//zanna

Tingeling sa...

Ett försenat, men lika stort och hjärtligt GRATTIS även från mig!

Vilket liv! sa...

Ett jättestort grattis till er! Jättefin kille ni har fått! Grattis, grattis!!!

Vilket liv! sa...

Ett stort grattis till er!!Jättefin liten kille ni har fått!! Ännu en gång...grattis, grattis!!!

Anonym sa...

Så söt! Grattisar!!!!