onsdag, juli 04, 2007

Inköpstur till Ullared

Igår åkte jag och ena systern till Ullared under den sena eftermiddagen. Vi kom fram vid 17-tiden och det var rätt mycket folk där då, men de började att dra sig hemåt.

Jag ratade i princip alla babykläder, köpte isserligen 2 plagg i storlek 68 och en t-shirt I love mommy i stl 56 (vem kan motstå?!)! Men det fanns väldigt mycket kläder och ganska snygga faktiskt. Väldanst billigt. Men eftersom jag har så mycket så (kill-) kläder avvaktar jag med fler inköp till bebisen har kommit. Blir det en tjej blir det mycket klädshoppande framöver...

Men jag köpte lite annat istället. Lite Nalle Phu skallror, underlag till skötbordet (Sniglar från IKEA), en stor härlig Nalle Phu filt, samt en babyfilt till jag hoppas kunna ha som överkast. Jag hittade ett fint påslakanset som var betydligt billigare än vårt förra (90 kr mot 900 kr!), plastad frotté i olika storlekar, lite fler bh-inlägg, baby-tops, våtservetter och babytvål. Sedan köpte jag faktiskt lite kläder till mig - 2 mammakläder jag kan använda sedan och sedan hittade jag ett par ursköna mjukisbyxor som jag ska ha med mig till förlossningen.

Letade febrilt efter snygga barn-panelgardiner men hittade inget här heller. Inte ens till vardagsrummet. Får fortsätta jaga.

När vi stod vid kassan fick jag lite panik - hade jag inte lagt i lite för mycket saker i vagnen?! Bestämde mig för att räkna med att det här skulle bli dyrt och säkert gå på bortåt 3 000 kr. (Där ryker mina sparpengar till objektivet). När kassören sedan sa under 1800 kr blev jag så glatt överaskad! Hur många gånger åker man till Gekås och är så nöjd med att det inte blev speciellt dyrt?!

Tyvärr missade jag fotbollen på kvällen - första matchen jag missat den här säsongen. Men med tanke på hur det slutade så kunde det ju kvittat. Däremot när jag kom hem var äntligen stenskivorna i köket på plats!!! Det är supersnyggt, inte bara med tanke på att det legat golvspånskivor som substitut i två månader... Dyrt men oj så fint...

En annan bra sak idag var att syrran och jag hade en chans att prata ordentligt. Jag hade möjlighet att fråga henne en massa om förlossningen, avdelningen, känslor, tiden efter, BVC... Dessutom var hennes 4-månaders son med och han var ett charmtroll från början till slut - trots att han inte sov något alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Om du redan har fått barn när du läser det här så ska du strunta i att gå in på min blogg. Men om barnet fortfarande är kvar i magen så måste du skynda dig att läsa den, för jag har livsviktig information där om avnavlingen. Om barnmorskorna på MVC inte om upplyst hur avnavlingen går till så be att de också läser min blogg.

Lycka till med förlossningen och det efterlängtade föräldraskapet!!!

Varmaste hälsningar Linda Morge

http://blogg.aftonbladet.se/15631/