torsdag, november 10, 2005

Dag 31 - Plus 3

Har letat lite på nätet och det verkar som att det är väldigt vanlig och framför allt bra att börja med akupunktur innan en IVF. Akupunkturen gör väl inte att man kan bli lättare gravid i större utsträckning, men den ökar blodtillförseln till livmodern vilket är viktigt då ägget skall fästa. Dessutom används akupunktur för att lindra smärtor vid äggplock.

Känns som att det verkligen är en jättebra idé att börja med detta! Vad jag har hittat är att det är lämpligt att börja 1½ månad innan IVF! Perfekt! Fast för oss blir det ju 1½ månad innan medicineringen startar, sedan dröjer det väl ca 5 veckor till själva IVF:en.

Sedan kan akupunkturen hjälpa mot kraftig mensvärk. Det sades zonterapin också göra, men det gjorde den inte. Men vi får se om det kan hjälpa nu, har nämligen fruktansvärda smärtor.

Sedan kom jag på att vi har ju bidrag från jobbet till massage! Så nu skall jag beställa tid för en hel timmes helkroppsmassage och även ljusterapi i december. Jag har även ett presentkort på en rygg- och nackmassage som jag har glömt att utnyttja! Så här skall slappnas av! Och jag slipper handla julklappar i år också, vi har beslutat att bara barnen skall få i släkten, så det är skönt att slippa den stressen.

Ingen mens idag ännu, men enligt schema är det dags för Tant Brun att stövla in imorgon.

Inga kommentarer: