söndag, november 06, 2005

Dag 27 - Jobbig natt

Inatt har jag drabbats av biverkningarna. Det har varit bättre än tidigare cykler, men inatt var det jobbigt. Vaknar ofta, mår pyton när jag vaknar och svettas som en gris. Av med täcket, på med täcket. Väcker katterna när jag vrider mig av och an som får för sig att leka när matte ändå är vaken...

Men fy vilket väder. Igår på kyrkogården öste det ner. Men oj så vacker det var och fullt med folk, trots att det var sent (19-tiden) och att det regnade. Gick upp till Minneslunden och tände mitt ljus och la ner min gravblomma som var format som ett hjärta. "Saknar dig Farfar. Kram." Det var skönt att bara stå där ensam och tänka, trots regnet som öste ner och rann ner för min regnjacka och ner på mina tunna byxor som snabbt blev dyblöta och iskalla. Men jag blev lite tagen av stunden. Jag bad farfar att lägga in ett gott ord för oss däruppe.

Nåväl, det blir inget trädgårdsarbete idag iaf. Hade en del visset jag kunde ta bort och även en hel del ogräs - desto mindre att göra till våren. Här vräker det ner och blåser något så fruktansvärt. Nej - idag håller jag mig inne och städar i källaren!

Inga kommentarer: