fredag, november 04, 2005

Dag 25 - Äntligen helg!

Så då var det helg igen! Kostade på mig att sluta lite tidigare idag. Har nu varit och storhandlat och insett att människor är verkligen superstressade när det är helg trots att de flesta säkert slutade efter lunch eller tagit dagen ledig. Höll på att krocka idag när vi stod i kö med en som äventyrade sina barn genom att köra om på trottoaren i en rätt så bra fart, och höll på att rämma rätt in i mig när jag svängde höger... Bara för att han inte orkar vänta i två minuter till...

Och fullt med folk i affären. Efter jag kom hem från handlingen förra veckan kom jag på att jag inte såg en enda mage! Inte någon alls! Och idag tänkte jag inte direkt på det - men jag blev fullkomligt attackerad med magar - den första hade en riktigt stor mage med bebiströja. Sedan var de överallt vart jag än gick...

Men jag bryter inte ihop när jag ser en mage, eller är missunnsam. Jag blir bara påmind om min egen situation, blir lite sorgsen och en skopa avund. Samma sak när jag ser en mamma ute och gå med sin barnvagn, vilket man ser varje dag. Men jag är fast besluten att en gång själv stoltsera där - både med mage och sedan med vagn!

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Vi gav upp efter tre år.... och DÅ blev vi med barn! Konstigt.

Astillbe sa...

*asg* Jag har bestämt mig för att jag inte skall klaga en enda gång under min graviditet - inte iaf de första 8 månaderna!

Vi får väl se... :-D