fredag, november 25, 2005

Dag 13 - Ägglossning på G!

Började känna av lite småvärk i äggstockarna i onsdags. Jag hade visserligen redan lite värk i måndags kväll, men det var ju i samband med akupunkturen. Så igår kväll värkte det ännu mer så jag tog ett test. Lite väl sent visserligen eftersom man inte bör ta dem efter kl 20 och jag tog det väl vid 21:30. Jag trodde ju helt klart att det skulle vara negativt eftersom det är så tidigt i cykeln. Så jag la det på spegeln i badrummet och sedan tänkte jag inte mer på det förrän en timme senare då jag skulle gå och lägga mig. Blev i högsta grad FÖRVÅNAD. Det var POSITIVT!. Typiskt och ingen karl hemma...

Får alltid lite småpanik inför varje ägglossning, innan man har hunnit fylla på... Jag menar TÄNK OM den kommer tidigare och så missar vi den? Det har ju hänt någon gång om vi säger så. Men, vi tog tag i saken tiiiidigt imorses, så nu ligger det en hel armé och väntar på sitt guldägg! ;-) Och jag är alldels kolugn.

En sak som jag har reagerat på är att jag har ondare i äggstockarna än jag brukar ha vid en ostimulerad cykel. Kan inte komma ihåg att det känns så här? Så vem vet, kanske fick jag till slut en släng av föregående stimuleringar och kanske hjälper akupunkturen?

Skall ta ett nytt test vid lunchtid - tempen var fortsatt låg imorses så det är inte över än!

Inga kommentarer: