tisdag, juli 18, 2006

Spraydag 6

Idag har det varit en rätt jobbig dag. Jag har kännt mig irriterad och otroligt låg. Kände att jag fick anstränga mig hela dagen för att verka må bra inför sambon och min familj.

På kvällen var jag mycket trött och nedstämd. vi cyklade iväg till en restaurang där vi hade det trevligt och jag kunde koppla av en stund. Men när vi cyklade hem ramlade allt över mig igen. Jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken. Väl tillbaka i stugan satte jag mig själv en stund ute på altanen. Det var så skönt att få sitta där i mina egna tankar.

Mamma och pappa förstod att jag inte mådde så bra. Efter en stund kom pappa förbi och kramade min axel med handen - inga ord behövde sägas. Det finns inga ord som behöver sägas. Ytterligare en stund senare kom mamma och kramade om mig och sa hur mycket hon älskar mig. När jag blev lämnad ensam sedan så kom äntligen alla tårar. Mina föräldrars kärlek fick dem att svämma över och det var så skönt att få ut dem.

Sedan sov jag gott.

----------
Sprayning: 8:00, 13:00, 18:00 och 23:00.
Antal promenader på semestern: 5
Antal stranddagar på semestern: 4
Antal regniga dagar på semestern: 2
Antal cykelturer på semestern: 3

1 kommentar:

Linda sa...

Visst är det skönt när någon lyckas "dra ur proppen" och man kan släppa ut all uppdämd sorg.