lördag, juli 22, 2006

Spraydag 10

I slutet på maj köpte sambon och jag var sin ny telefon samtidigt som vi båda bytte operatör - det är ju lite bättre med en samtalskostnad på typ ingenting jämfört med 6 spänn i minuten! Sedan dess har jag ringt och messat som aldrig förr, men räkningen är ungefär lika dyr som då - och nu ingår ju även telefonen i det priset. Och som bonus ringer sambon och jag gratis till varandra!

För min del blev det en Nokia 6280 som jag är mycket nöjd med!

Framför allt för att den är ett mycket bra hjälpmedel för mig att komma ihåg att ta mitt spray. Varje dag lägger jag in fyra noteringar - klickan 08, 13, 18 och 23. Det gör att jag kan koppla av och inte behöver titta på klockan hela tiden. Det sköter telefonen åt mig som snällt larmar varje gång det är dags för att fjutta.

För att nedreglera kroppen tar jag fyra doser x 2, dvs fyra gånger om dagen tar jag en sprayning i vardera näsborre. När jag skall börja med sprutorna kommer doserna att bli 4x1, dvs fyra gånger om dagen men enbart i en näsborre (vilken är valfritt :-D).

Idag tog sambon och jag en snabb väg hem för att kolla till hus och trädgård! Vi hade kanonväder, men det hade man inte på kusten! Först senare på kvällen när vi var tillbaka i stugan igen visade sig solen en liten stund innan det mulnade på igen...

----------
Sprayning: 8:00, 13:00, 18:00 och 23:00.
Antal promenader på semestern: 9
Antal stranddagar på semestern: 6
Antal regniga dagar på semestern: 2
Antal cykelturer på semestern: 4

Inga kommentarer: