måndag, juli 03, 2006

Behandling

Eftersom behandlingen krockade med våra konferenser så fanns hittade man en plats över för oss att börja behandlingen redan denna cykel. Alltså börjar jag spraya om en sisådär 10 dagar.

Får lite panik över det. Att det är redan nu. Det finns många fördelar men ändå på något sätt så hade jag velat ha mer tid att mentalt förbereda mig. Alternativet att vänta 2½ månad till lockade minst. Men större delen av behandlingen kommer att ske under min semester vilket är den absolut mest positiva delen.

Det mest negativa är att vi kanske har ställt till det lite för sambons arbetskamrater, i och med att det fortfarande är semestertider. Men vi hoppas att de kan ställa upp under den förmiddag som han behöver vara borta. Jag behöver ju få 3 dagar ledigt, han bara en halv dag.

Det här försöket skall jag spraya med en annan sort, där jag skall ta två puffar fyra gånger dagligen - tidigare var det två puffar två gånger dagligen. Första blodprovet skall tas 31 juli och första kontrollen den 1 augusti.

Förra gången började jag med en sprutdos på 150 IE med Gonal-F. Denna gång skall vi börja kraftigare men samtidigt mer övervakning (mer blodprover och VUL). Jag skall förutom 150 IE Gonal-F även ta 150 IE Menopur som jag får blanda själv. Äggplock och insättning är beräknad till vecka 33.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att irritationen lagt sig plus att de är flexibla på SU.

En fördel med att du inte hinner ställa om dig mentalt är att det kanske går fortare... ;)

Stort lycka till nu!

Astillbe sa...

*ler* du har så rätt. Jag är väl en sådan traditionell- och kontrollfreak så det tar en stund för mig att smälta in snabba förändringar...

Anonym sa...

Så spännande att det är dags igen!!

Jag tycker att det låter jätte bra. Skönt också att det värsta lagt sig och att ni är på samma våglängd igen.

Tänker på er.