söndag, juli 23, 2006

Spraydag 11

Mens. Eller blödning som man numera kallar det när man nedregleras. "Mensliknande blödning". För mig känns det som samma sak. Varknade klockan sju på morgonen av magsmärtorna. Tog två alvedon som hjälpte föga. Tog en Panodil vid halv nio och tog mig hjälpligt runt på min och mammas promenad. Fortfarande kraftig värk när vi kom tillbaka hem en halvtimme senare. Tog ytterligare en Panodil. Vid tiotiden började smärtorna lätta, en timme senare var de helt borta.

Enligt läkarna är man nedreglerad när man får "blödningen". Men jag fick den på den dagen som var beräknad för mens. Och frånvaron av biverkningar gör att jag undrar om jag är nedreglerad nu. Biverkingar jag fått (som i alla fall kan hänföras till ev biverkningar):
  • Näsblod (första 2-3 dagarna)
  • Diarré (kan iofs bero på värmen också)
  • Värmevallningar (från och till men inte så mycket, men det är ju 25 grader ute!)
  • Sover dåligt (sover ju inte i min säng, denna är smal och ård så jag hade säkert sovit dåligt ändå)
  • Irriterad/dåligt humör (Idag, men det hade jag nog varit ändå)
  • Drömmer mycket (jag har drömt fruktansvärt mycket och konstiga saker sedan jag började spraya)

----------
Sprayning: 8:00, 13:00, 18:00 och 23:00.
Antal promenader på semestern: 10
Antal stranddagar på semestern: 7 (fast idag vägrade solen att visa sig)
Antal regniga dagar på semestern: 2
Antal cykelturer på semestern: 4

Inga kommentarer: