torsdag, april 20, 2006

Statusrapport

Den här månaden har gått rätt så fort ändå tror jag. Började räkna efter idag och jag är ju faktiskt på dag 29 idag (ca 12-13 dpo).

Och hur har det gått? Jo, i lördags kom mellanblödningarna igång. Och inte så lite heller (mot tidigare) och det var kraftigt rött den här gången. Hade spottings fram till i måndags, sedan tog det slut. Vilket det inte brukar göra, inte mer än under någon enstaka dag. Så det är ju inte annat än att hoppet ändå infinner sig. Men det är så mycket annat som talar emot:
  • Ingen direkt temphöjning en vecka efter äl (tyder på lågt progesteron)
  • Inga alls symptom. Inte ens varit på toa än idag på jobbet trots 3 koppar te.
  • Mensvärk till och från (kan ju även tolkas positivt)
  • Är lite osäker på att jag har ägglossat ordentligt

Ni som inte har hängt med från början - innan vi försökte bli gravida kom mensen alltid som en klocka. Först en djävulsk värk och sedan blödning. Aldrig någon värk i förväg (inte heller molande) eller en endaste droppe mellanblödning. Och nu - varje månad inträffar en blödning ca en vecka efter ägglossning som med tiden blivit kraftigare. Oftast har jag spottings fram till dagen före mens, då det börjar blöda lite mer. Sedan sätter värken igång, men då kan jag alltså redan ha haft småblödningar i en vecka.

Inga kommentarer: