torsdag, april 06, 2006

Böcker

Kan inte blogga så jag får skriva in mina inlägg i efterhand.

Jag har köpt på mig lite böcker. Först hittade jag "Fruktlösa försök" av Ben Elton och jag har tjuvkikat lite i den och blev alldeles full i skratt. Boken verkar vara uppbyggd på att både mannen och kvinnan skriver i dagboksform - sina egna versioner av sina fruktlösa försök. Oj så jag kände igen mig! Det här med "Månadens strategi" beskrevs ingående. Mannen var grymt besviken (och sexuellt frustrerad) över månadenss strategi. Det var nämligen att ha så lite sex som möjligt - det gällde helt enkelt att pricka rätt. Han tyckte att den tidigare månadens strategi hade varit betydligt roligare - då gällde kvantitet före kvalitet! :-)

Och så är det ju. En månad kör man varannan dag. Eller varje dag. Eller var 1½ dag. Långt efter äl. Långt före äl. Kvalitet. Kvantitet. Bakifrån. Benen högt upp. Kudden under rumpan. Bara på kvällen. Bara på morgonen. Ligga kvar länge. Äta rosenrot. Eller bidrottningsgelé. Barnalbyl. Vitaminer i alla former. Zink. Zink till mannen. E-vitamin. E-vitamin till mannen. Omega-3 och Omega-6. Betakaroten. Grapejuice. Ingen alkohol på en hel månad. Ingen alkohol efter äl. Ingen alkohol till mannen vid äl. Inget kaffe.

Jösses. Så mycket vi har hunnit med... Jag kan nog rabbla upp en massa till. För så är det.

Men jag har köpt två böcker till - Ägglossning av Judith Uyterlinde och Förbättra din fertilitet av Camilla Porsman. Jag har börjat med den senare, rätt intressant även om jag önskar att boken fanns för två år sedan. Fruktlösa försök skall jag spara på lite, till ett bra tillfälle.

2 kommentarer:

crrly sa...

Jag har läst Förbättra din fertilitet och gillade den! Den kändes seriös och tar läsaren på allvar.

Linda sa...

Ägglosning har jag läst, den var lite melodramatisk tyckte jag. Däremot kan jag varmt rekomendera babysug som jag nyss läst ut.