lördag, april 01, 2006

Äntligen!

Nu så! Titta vad jag hittade i min trädgård idag!

Från onsdag morgon till torsdag morgon försvann väldigt mycket av snön på tomten, på vissa ställen försvann 20-30 cm! I vintras blåste det upp stora vallar av snö kring muren, men på vissa ställen har det nu alltså smält bort och några enstaka snödroppar har orkat leta sig upp!

Var ute en stund i trädgården idag och tittade. En del träd börjar knoppas, speciellt det där trädet som får gula blommor nu tidigt på våren, innan den får löv (har ingen aning om vad den heter). Klippte av några kvistar av det trädet och tog med in, står nu i en vas tillsammans med några påskliljor - snyggt! Men det är en hel del snö fortsatt kvar och det klafsar rejält om skorna när man går. Så en 15 grader i några dagar för upptorkning vore inte fel!

Fast jag är inte knusslig. Jag kan ta 20 grader också! ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med vårtecken! Här är det massor med snö ännu *suck*

Forsythia heter trädet du tänker på...om det är detta du menar: http://www.bioresurs.uu.se/myller/stad/forsythia.htm

Linda sa...

Här har det snöat inatt igen så vi har en decimeter slaffs ute! Så om du av en händelse skulle få lite vår över så går det bra att skcika hit den =)

Anonym sa...

Visst är det underbart när de små tittar upp :) Du påminde mig om att det är dags att byta bild i min blogg, byter varje månad till en bild från samma månad förra året. I mars har jag haft blåsippor, för det fanns i mars förra året ... bladen har tittat upp nu, men inget mer ...