tisdag, december 18, 2007

Datorhelvete

Min dator kraschade igår... Satt uppe till midnatt för att försöka få iordning på den. Fick hjälp att göra en recovery, men det innebar att jag förlorade allt installerat, alla mina mail, alla favoriter och alla filer som fanns under Mina dokument.

Som tur är sparar jag inte många filer under Mina dokument, så förlusten är inte så tung. Det mesta ligger på andra hårddiskar. Men det har tagit tid. Hela dagen idag har gått åt till detta, tid jag skulle använt för att jobba och pynta det sista inför julen. Och det var många program som skulle installeras om.

Något som gör mig riktigt arg är PS Elements. Har lag ner massor med timmar att tagga ca 2000 bilder. Och jag har skrivit över informationen till bilderna. Men nu när jag ska hämta det så har den tappat nästan alla taggar. Morr. Vet inte om jag orkar göra det en gång till. Jag förlorade nämligen ganska mycket när jag uppgraderad till version 5.0. Men jag hade ju inte trott att jag skulle krascha en så ny dator, för jag var på väg att göra en säkerhetskopia på allt, men ville bli klar med alla korten sedan Liten föddes. Och jag var så nära, hade bara 2-3 veckor kvar att gå igenom... Dubbel-morr.

Inga kommentarer: